Podstawy zarządzania organizacjami /
Griffin, Ricky W. (1950- )
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Agata Jankowiak. - Wydanie III - 6 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2022. - XXVIII, [2], 743 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Indeksy.
CZĘŚĆ 1 Wprowadzenie do zarządzania 1 ROZDZIAŁ 1: Zarządzanie i praca menedżera 3 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Jak mieć wpływ na ludzi pomimo popełniania błędów 4 Wprowadzenie do zarządzania 6 Proces zarządzania (Co robi menedżer?) 9 Planowanie i podejmowanie decyzji: określanie trybu działania 10 Organizowanie: koordynacja działań i zasobów 10 Przewodzenie: motywowanie ludzi i kierowanie nimi 10 Kontrolowanie: obserwowanie i ocena działań 11 Typy menedżerów 11 Zarządzanie na różnych szczeblach organizacji 12 Zarządzanie w różnych dziedzinach organizacji 13 NOWE TECHNOLOGIE: Pokaż mi zwrot z inwestycji 15 Podstawowe role i umiejętności różnorodności 17 Umiejętności menedżerskie 18 Charakter pracy menedżera 21 Zarządzanie: wiedza i sztuka 22 Jak zostać menedżerem? 22 Zakres zarządzania 24 Nowe miejsce pracy 26 Podsumowanie 28 Pytania kontrolne 29menedżerów 16 Role menedżerskie 16 ZMIENIAJMY ŚWIAT: PR i osiągnięcia w rankingu
Zdobywanie skutecznych umiejętności zarządzania czasem 29 Zdobywanie skutecznych umiejętności koncepcyjnych 30 Zdobywanie umiejętności – samoocena 31 Przykład końcowy 32 PODEJMIJ DECYZJĘ: Jak mieć wpływ na ludzi pomimo popełniania błędów 34 Przypisy 35 ROZDZIAŁ 2: TRADYCYJNE I WSPÓŁCZESNE PROBLEMY I WYZWANIA 36 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Jaśniejsza strona zrównoważonego rozwoju 37 Rola teorii i historii w zarządzaniu 39 Znaczenie teorii i historii 39 Prekursorzy teorii zarządzania 40 Klasyczne podejście do zarządzania 42 Naukowe zarządzanie 42 Zarządzanie administracyjne 44 Co dziś sądzimy o klasycznym podejściu do zarządzania 44 Kierunek behawioralny w teorii zarządzania 45 Kierunek stosunków międzyludzkich (human relations) 47 Pojawienie się kierunku koncentrującego się na zachowaniach organizacyjnych 48 Behawioralne podejście do zarządzania dziś 48 Ilościowe podejście do zarządzania 48 NOWE TECHNOLOGIE: Czy wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) usprawiedliwia wykorzystanie mediów społecznościowych 49 Ilościowa teoria zarządzania 51Zarządzanie operacyjne 51 Ilościowe podejście do zarządzania dziś 51 Podejścia integrujące 52 Podejście systemowe 53 Podejście sytuacyjne 54 Podejście zintegrowane 55 Współczesne problemy i wyzwania zarządzania 57 Współczesne zastosowania koncepcji zarządzania 57 WSKAZYWANIE DROGI: Dziewczyna z Hooters na drodze szybkiego awansu 58 Współczesne wyzwania zarządzania 60 Podsumowanie 61 Pytania kontrolne 62 Zdobywanie skutecznych umiejętności decyzyjnych 63 Zdobywanie skutecznych umiejętności interpersonalnych 63 Zdobywanie umiejętności – samoocena 64 Przykład końcowy 66 PODEJMIJ DECYZJĘ: Jaśniejsza strona zrównoważonego rozwoju 67 Przypisy 68 CZĘŚĆ 2 Środowiskowy kontekst zarządzania 71 ROZDZIAŁ 3: Otoczenie organizacjii menedżerów 73 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Nieporozumienia we właściwym kontekście 74 Otoczenie i środowisko wewnętrzne organizacji 76 Otoczenie zewnętrzne 78 Otoczenie ogólne 78 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Zrównoważony rozwój opakowań 80 Otoczenie zadaniowe 83 POZA TRADYCYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Skutecznie w ważnej sprawie 85 Środowisko wewnętrzne 88 Właściciele
Zarząd 89 Pracownicy 89 Fizyczne środowisko pracy 90 Kultura organizacji 90 Znaczenie kultury organizacji 90 Czynniki decydujące o kulturze organizacji 91 Zarządzanie kulturą organizacji 91 Otoczenie wielokulturowe 92 Tendencje rozwojowe różnorodności i wielokulturowości 93 Wymiary różnorodności i wielokulturowości 94 Stosunki między organizacją a jej otoczeniem 97 Jak otoczenie oddziałuje na organizacje? 97 Jak organizacje przystosowują się do swojego otoczenia? 100 Podsumowanie 103 Pytania kontrolne 103 Zdobywanie skutecznych umiejętności gospodarowania czasem 104 Zdobywanie skutecznych umiejętności komunikowania się 105 Zdobywanie umiejętności – samoocena 106 Przykład końcowy 107 PODEJMIJ DECYZJĘ: Nieporozumienia we właściwym kontekście 109 Przypisy 110 ROZDZIAŁ 4: Etyczne i społeczne otoczenie
organizacji 111 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Zarządzanie przez niedopuszczalne postępowanie 112 Etyka indywidualna w organizacjach 114 Etyka zarządzania 115 WSKAZYWANIE DROGI: Szczęśliwe dopasowanie 117 Etyka w kontekście organizacyjnym 119 Kierowanie zachowaniem etycznym 120 Nowe problemy etyczne w organizacjach 124 Przywództwo etyczne 124 Kwestie etyczne a ład korporacyjny 125 Problemy etyczne a technika informatyczna 125
Odpowiedzialność społeczna a organizacje 126 Dziedziny odpowiedzialności społecznej 126 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Podnoszenie poprzeczki społecznej odpowiedzialności biznesu 129 Odpowiedzialność społeczna: argumenty za i przeciw 130 Podejścia organizacji do kwestii odpowiedzialności społecznej 132 Władze państwowe a odpowiedzialność społeczna 135 W jaki sposób państwo oddziałuje na organizacje? 135 Jak organizacje wpływają na rząd? 136 Kierowanie odpowiedzialnością społeczną 138 Formalne wymiary organizacji 138 Nieformalne wymiary organizacji 139 Ocena odpowiedzialności społecznej 140 Podsumowanie 141 Pytania kontrolne 141 Zdobywanie skutecznych umiejętności diagnostycznych i decyzyjnych 142 Zdobywanie skutecznych umiejętności interpersonalnych 143 Zdobywanie umiejętności – samoocena 143 Przykład końcowy 144 PODEJMIJ DECYZJĘ: Zarządzanie przez niedopuszczalne postępowanie 146 Przypisy 147 ROZDZIAŁ 5: Globalny kontekst zarządzania 149 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Do Afryki 150 Istota międzynarodowej działalności gospodarczej 152 Co to jest przedsiębiorstwo międzynarodowe 153 Tendencje pojawiające się w międzynarodowej działalności gospodarczej 154 Zarządzanie procesem globalizacji 155 Konkurowanie na rynku globalizacji 158 Struktura gospodarki globalnej 160
Dojrzałe gospodarki i systemy rynkowe 160 Gospodarki o dużym potencjale i (lub) wysokim tempie wzrostu 162 Inne gospodarki 162 Rola GATT i WTO 163 Wyzwania otoczenia dla zarządzania międzynarodowego 164 Otoczenie ekonomiczne 164 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Lodowate przyjęcie 166 Otoczenie polityczne i prawne 167 Otoczenie kulturowe 169 ZMIENIAJMY ŚWIAT: Konkurencja lokalnych łowców głów 171 Konkurencja w gospodarce światowej 174 Globalizacja a rozmiary organizacji 174 Wyzwania dla zarządzania w gospodarce światowej 176 Podsumowanie 177 Pytania kontrolne 178 Zdobywanie skutecznych umiejętności technicznych 179 Zdobywanie skutecznych umiejętności komunikowania się 179 Zdobywanie umiejętności – samoocena 180 Przykład końcowy 181 PODEJMIJ DECYZJĘ: Do Afryki 183 Przypisy 183 CZĘŚĆ 3 Planowanie i podejmowanie decyzji 185 ROZDZIAŁ 6: Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji 187 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Kontrola nad rejsami 188 Proces podejmowania decyzji i planowania 190 Cele organizacji 192 Funkcje celów 192 Rodzaje celów 193
Odpowiedzialność za ustalanie celów 196 Zarządzanie różnymi celami 196 Planowanie w organizacji 197 Rodzaje planów organizacji 197 Ramy czasowe planowania 198 NOWE TECHNOLOGIE: Początek rozmów 199 Odpowiedzialność za proces planowania 200 Planowanie awaryjne i zarządzanie sytuacją kryzysową 201 Planowanie taktyczne 203 Opracowywanie planów taktycznych 204 Realizacja planów taktycznych 205 Planowanie operacyjne 206 Plany jednorazowe 206 Plany ciągłe (trwale obowiązujące) 207 POZA TRADYCYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Sekretna procedura działania 303 208 Zarządzanie ustalaniem celów i procesami planowania 209 Bariery w ustalaniu celów i planowaniu 209 Przezwyciężanie barier 212 Wykorzystywanie zarządzania przez cele do realizacji planów 213 Podsumowanie 215 Pytania kontrolne 216 Zdobywanie skutecznych umiejętności decyzyjnych 216 Zdobywanie skutecznych umiejętności gospodarowania czasem 217 Zdobywanie umiejętności – samoocena 218 Przykład końcowy 219 PODEJMIJ DECYZJĘ: Kontrola nad rejsami 222 Przypisy 222 ROZDZIAŁ 7: Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne 224 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Pragnij więcej 225 Charakter zarządzania strategicznego 227 Składniki strategii 227 Poziomy strategii 228 Formułowanie i wdrażanie strategii 228 POZA TRADYCYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Czy się to podoba, czy też nie 229 Wykorzystanie analizy typu SWOT do formułowania strategii 230 Ocena mocnych stron organizacji 231 Ocena słabych stron organizacji 233 Ocena szans i zagrożeń 233 Formułowanie strategii na poziomie autonomicznej jednostki operacyjnej 234 Ogólne typy strategii w ujęciu Portera 234 Typologia Milesa i Snowa 235 Strategie oparte na cyklu życia produktu 237 Wdrażanie strategii na poziomie jednostki operacyjnej 238 Wdrażanie ogólnych typów strategii w ujęciu Portera 239 Wdrażanie strategii zaproponowanych przez Milesa i Snowa 240 Formułowanie strategii na szczeblu całego przedsiębiorstwa 241 Strategia jednego produktu 242 Dywersyfikacja zależna 242 WSKAZYWANIE DROGI: Piękno Różnorodności 244 Dywersyfikacja niezależna 245 Wprowadzanie w życie strategii na szczeblu przedsiębiorstwa 246 Jak stać się firmą zdywersyfikowaną? 246 Zarządzanie dywersyfikacją 247 Strategie międzynarodowe i globalne 250 Opracowywanie strategii międzynarodowych i globalnych 250 Alternatywy strategiczne dla przedsiębiorstw międzynarodowych 252 Podsumowanie 254 Pytania kontrolne 255 Zdobywanie skutecznych umiejętności decyzyjnych 256 Zdobywanie skutecznych umiejętności koncepcyjnych 257 Zdobywanie umiejętności – samoocena 257 Przykład końcowy 259 PODEJMIJ DECYZJĘ: Pragnij więcej 261 Przypisy 261 ROZDZIAŁ 8: Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów 263 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Moneyball na większą skalę 264 Istota podejmowania decyzji 266 Definicja podejmowania decyzji 266 Typy decyzji 267 Warunki podejmowania decyzji 268 Racjonalne podejście do podejmowania decyzji 270 Klasyczny model podejmowania decyzji 270 Etapy racjonalnego podejmowania decyzji 271 Zarządzanie oparte na dowodach (EBM) 275 Behawioralne aspekty podejmowania decyzji 276 Model administracyjny 277 Siły polityczne w podejmowaniu decyzji 278 Intuicja i narastanie zaangażowania 278 ZMIENIAJMY ŚWIAT: Sąd nad różnorodnością 279 Skłonność do ryzyka a podejmowanie decyzji 281 Etyka a podejmowanie decyzji 281 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Przypieczętowanie kontraktu 282 Grupowe i zespołowe podejmowanie decyzji w organizacjach 283 Formy grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 283 Zalety grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 284 Wady grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 285 Zarządzanie procesami grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 285 Podsumowanie 286 Pytania kontrolne 287 Zdobywanie skutecznych umiejętności koncepcyjnych 287...
9788301194802
Organizacja--podręczniki akademickie.
Zarządzanie--podręczniki akademickie.
005
Podstawy zarządzania organizacjami / Ricky W. Griffin ; przekład Agata Jankowiak. - Wydanie III - 6 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2022. - XXVIII, [2], 743 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
Indeksy.
CZĘŚĆ 1 Wprowadzenie do zarządzania 1 ROZDZIAŁ 1: Zarządzanie i praca menedżera 3 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Jak mieć wpływ na ludzi pomimo popełniania błędów 4 Wprowadzenie do zarządzania 6 Proces zarządzania (Co robi menedżer?) 9 Planowanie i podejmowanie decyzji: określanie trybu działania 10 Organizowanie: koordynacja działań i zasobów 10 Przewodzenie: motywowanie ludzi i kierowanie nimi 10 Kontrolowanie: obserwowanie i ocena działań 11 Typy menedżerów 11 Zarządzanie na różnych szczeblach organizacji 12 Zarządzanie w różnych dziedzinach organizacji 13 NOWE TECHNOLOGIE: Pokaż mi zwrot z inwestycji 15 Podstawowe role i umiejętności różnorodności 17 Umiejętności menedżerskie 18 Charakter pracy menedżera 21 Zarządzanie: wiedza i sztuka 22 Jak zostać menedżerem? 22 Zakres zarządzania 24 Nowe miejsce pracy 26 Podsumowanie 28 Pytania kontrolne 29menedżerów 16 Role menedżerskie 16 ZMIENIAJMY ŚWIAT: PR i osiągnięcia w rankingu
Zdobywanie skutecznych umiejętności zarządzania czasem 29 Zdobywanie skutecznych umiejętności koncepcyjnych 30 Zdobywanie umiejętności – samoocena 31 Przykład końcowy 32 PODEJMIJ DECYZJĘ: Jak mieć wpływ na ludzi pomimo popełniania błędów 34 Przypisy 35 ROZDZIAŁ 2: TRADYCYJNE I WSPÓŁCZESNE PROBLEMY I WYZWANIA 36 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Jaśniejsza strona zrównoważonego rozwoju 37 Rola teorii i historii w zarządzaniu 39 Znaczenie teorii i historii 39 Prekursorzy teorii zarządzania 40 Klasyczne podejście do zarządzania 42 Naukowe zarządzanie 42 Zarządzanie administracyjne 44 Co dziś sądzimy o klasycznym podejściu do zarządzania 44 Kierunek behawioralny w teorii zarządzania 45 Kierunek stosunków międzyludzkich (human relations) 47 Pojawienie się kierunku koncentrującego się na zachowaniach organizacyjnych 48 Behawioralne podejście do zarządzania dziś 48 Ilościowe podejście do zarządzania 48 NOWE TECHNOLOGIE: Czy wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI) usprawiedliwia wykorzystanie mediów społecznościowych 49 Ilościowa teoria zarządzania 51Zarządzanie operacyjne 51 Ilościowe podejście do zarządzania dziś 51 Podejścia integrujące 52 Podejście systemowe 53 Podejście sytuacyjne 54 Podejście zintegrowane 55 Współczesne problemy i wyzwania zarządzania 57 Współczesne zastosowania koncepcji zarządzania 57 WSKAZYWANIE DROGI: Dziewczyna z Hooters na drodze szybkiego awansu 58 Współczesne wyzwania zarządzania 60 Podsumowanie 61 Pytania kontrolne 62 Zdobywanie skutecznych umiejętności decyzyjnych 63 Zdobywanie skutecznych umiejętności interpersonalnych 63 Zdobywanie umiejętności – samoocena 64 Przykład końcowy 66 PODEJMIJ DECYZJĘ: Jaśniejsza strona zrównoważonego rozwoju 67 Przypisy 68 CZĘŚĆ 2 Środowiskowy kontekst zarządzania 71 ROZDZIAŁ 3: Otoczenie organizacjii menedżerów 73 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Nieporozumienia we właściwym kontekście 74 Otoczenie i środowisko wewnętrzne organizacji 76 Otoczenie zewnętrzne 78 Otoczenie ogólne 78 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Zrównoważony rozwój opakowań 80 Otoczenie zadaniowe 83 POZA TRADYCYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Skutecznie w ważnej sprawie 85 Środowisko wewnętrzne 88 Właściciele
Zarząd 89 Pracownicy 89 Fizyczne środowisko pracy 90 Kultura organizacji 90 Znaczenie kultury organizacji 90 Czynniki decydujące o kulturze organizacji 91 Zarządzanie kulturą organizacji 91 Otoczenie wielokulturowe 92 Tendencje rozwojowe różnorodności i wielokulturowości 93 Wymiary różnorodności i wielokulturowości 94 Stosunki między organizacją a jej otoczeniem 97 Jak otoczenie oddziałuje na organizacje? 97 Jak organizacje przystosowują się do swojego otoczenia? 100 Podsumowanie 103 Pytania kontrolne 103 Zdobywanie skutecznych umiejętności gospodarowania czasem 104 Zdobywanie skutecznych umiejętności komunikowania się 105 Zdobywanie umiejętności – samoocena 106 Przykład końcowy 107 PODEJMIJ DECYZJĘ: Nieporozumienia we właściwym kontekście 109 Przypisy 110 ROZDZIAŁ 4: Etyczne i społeczne otoczenie
organizacji 111 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Zarządzanie przez niedopuszczalne postępowanie 112 Etyka indywidualna w organizacjach 114 Etyka zarządzania 115 WSKAZYWANIE DROGI: Szczęśliwe dopasowanie 117 Etyka w kontekście organizacyjnym 119 Kierowanie zachowaniem etycznym 120 Nowe problemy etyczne w organizacjach 124 Przywództwo etyczne 124 Kwestie etyczne a ład korporacyjny 125 Problemy etyczne a technika informatyczna 125
Odpowiedzialność społeczna a organizacje 126 Dziedziny odpowiedzialności społecznej 126 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Podnoszenie poprzeczki społecznej odpowiedzialności biznesu 129 Odpowiedzialność społeczna: argumenty za i przeciw 130 Podejścia organizacji do kwestii odpowiedzialności społecznej 132 Władze państwowe a odpowiedzialność społeczna 135 W jaki sposób państwo oddziałuje na organizacje? 135 Jak organizacje wpływają na rząd? 136 Kierowanie odpowiedzialnością społeczną 138 Formalne wymiary organizacji 138 Nieformalne wymiary organizacji 139 Ocena odpowiedzialności społecznej 140 Podsumowanie 141 Pytania kontrolne 141 Zdobywanie skutecznych umiejętności diagnostycznych i decyzyjnych 142 Zdobywanie skutecznych umiejętności interpersonalnych 143 Zdobywanie umiejętności – samoocena 143 Przykład końcowy 144 PODEJMIJ DECYZJĘ: Zarządzanie przez niedopuszczalne postępowanie 146 Przypisy 147 ROZDZIAŁ 5: Globalny kontekst zarządzania 149 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Do Afryki 150 Istota międzynarodowej działalności gospodarczej 152 Co to jest przedsiębiorstwo międzynarodowe 153 Tendencje pojawiające się w międzynarodowej działalności gospodarczej 154 Zarządzanie procesem globalizacji 155 Konkurowanie na rynku globalizacji 158 Struktura gospodarki globalnej 160
Dojrzałe gospodarki i systemy rynkowe 160 Gospodarki o dużym potencjale i (lub) wysokim tempie wzrostu 162 Inne gospodarki 162 Rola GATT i WTO 163 Wyzwania otoczenia dla zarządzania międzynarodowego 164 Otoczenie ekonomiczne 164 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Lodowate przyjęcie 166 Otoczenie polityczne i prawne 167 Otoczenie kulturowe 169 ZMIENIAJMY ŚWIAT: Konkurencja lokalnych łowców głów 171 Konkurencja w gospodarce światowej 174 Globalizacja a rozmiary organizacji 174 Wyzwania dla zarządzania w gospodarce światowej 176 Podsumowanie 177 Pytania kontrolne 178 Zdobywanie skutecznych umiejętności technicznych 179 Zdobywanie skutecznych umiejętności komunikowania się 179 Zdobywanie umiejętności – samoocena 180 Przykład końcowy 181 PODEJMIJ DECYZJĘ: Do Afryki 183 Przypisy 183 CZĘŚĆ 3 Planowanie i podejmowanie decyzji 185 ROZDZIAŁ 6: Podstawowe elementy planowania i podejmowania decyzji 187 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Kontrola nad rejsami 188 Proces podejmowania decyzji i planowania 190 Cele organizacji 192 Funkcje celów 192 Rodzaje celów 193
Odpowiedzialność za ustalanie celów 196 Zarządzanie różnymi celami 196 Planowanie w organizacji 197 Rodzaje planów organizacji 197 Ramy czasowe planowania 198 NOWE TECHNOLOGIE: Początek rozmów 199 Odpowiedzialność za proces planowania 200 Planowanie awaryjne i zarządzanie sytuacją kryzysową 201 Planowanie taktyczne 203 Opracowywanie planów taktycznych 204 Realizacja planów taktycznych 205 Planowanie operacyjne 206 Plany jednorazowe 206 Plany ciągłe (trwale obowiązujące) 207 POZA TRADYCYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Sekretna procedura działania 303 208 Zarządzanie ustalaniem celów i procesami planowania 209 Bariery w ustalaniu celów i planowaniu 209 Przezwyciężanie barier 212 Wykorzystywanie zarządzania przez cele do realizacji planów 213 Podsumowanie 215 Pytania kontrolne 216 Zdobywanie skutecznych umiejętności decyzyjnych 216 Zdobywanie skutecznych umiejętności gospodarowania czasem 217 Zdobywanie umiejętności – samoocena 218 Przykład końcowy 219 PODEJMIJ DECYZJĘ: Kontrola nad rejsami 222 Przypisy 222 ROZDZIAŁ 7: Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne 224 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Pragnij więcej 225 Charakter zarządzania strategicznego 227 Składniki strategii 227 Poziomy strategii 228 Formułowanie i wdrażanie strategii 228 POZA TRADYCYJNYM PRZEDSIĘBIORSTWEM: Czy się to podoba, czy też nie 229 Wykorzystanie analizy typu SWOT do formułowania strategii 230 Ocena mocnych stron organizacji 231 Ocena słabych stron organizacji 233 Ocena szans i zagrożeń 233 Formułowanie strategii na poziomie autonomicznej jednostki operacyjnej 234 Ogólne typy strategii w ujęciu Portera 234 Typologia Milesa i Snowa 235 Strategie oparte na cyklu życia produktu 237 Wdrażanie strategii na poziomie jednostki operacyjnej 238 Wdrażanie ogólnych typów strategii w ujęciu Portera 239 Wdrażanie strategii zaproponowanych przez Milesa i Snowa 240 Formułowanie strategii na szczeblu całego przedsiębiorstwa 241 Strategia jednego produktu 242 Dywersyfikacja zależna 242 WSKAZYWANIE DROGI: Piękno Różnorodności 244 Dywersyfikacja niezależna 245 Wprowadzanie w życie strategii na szczeblu przedsiębiorstwa 246 Jak stać się firmą zdywersyfikowaną? 246 Zarządzanie dywersyfikacją 247 Strategie międzynarodowe i globalne 250 Opracowywanie strategii międzynarodowych i globalnych 250 Alternatywy strategiczne dla przedsiębiorstw międzynarodowych 252 Podsumowanie 254 Pytania kontrolne 255 Zdobywanie skutecznych umiejętności decyzyjnych 256 Zdobywanie skutecznych umiejętności koncepcyjnych 257 Zdobywanie umiejętności – samoocena 257 Przykład końcowy 259 PODEJMIJ DECYZJĘ: Pragnij więcej 261 Przypisy 261 ROZDZIAŁ 8: Zarządzanie podejmowaniem decyzji i rozwiązywaniem problemów 263 PRZYKŁAD WPROWADZAJĄCY: Moneyball na większą skalę 264 Istota podejmowania decyzji 266 Definicja podejmowania decyzji 266 Typy decyzji 267 Warunki podejmowania decyzji 268 Racjonalne podejście do podejmowania decyzji 270 Klasyczny model podejmowania decyzji 270 Etapy racjonalnego podejmowania decyzji 271 Zarządzanie oparte na dowodach (EBM) 275 Behawioralne aspekty podejmowania decyzji 276 Model administracyjny 277 Siły polityczne w podejmowaniu decyzji 278 Intuicja i narastanie zaangażowania 278 ZMIENIAJMY ŚWIAT: Sąd nad różnorodnością 279 Skłonność do ryzyka a podejmowanie decyzji 281 Etyka a podejmowanie decyzji 281 PROWADZENIE FIRMY NA ZIEMI: Przypieczętowanie kontraktu 282 Grupowe i zespołowe podejmowanie decyzji w organizacjach 283 Formy grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 283 Zalety grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 284 Wady grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 285 Zarządzanie procesami grupowego i zespołowego podejmowania decyzji 285 Podsumowanie 286 Pytania kontrolne 287 Zdobywanie skutecznych umiejętności koncepcyjnych 287...
9788301194802
Organizacja--podręczniki akademickie.
Zarządzanie--podręczniki akademickie.
005