MARC details
000 -Etykieta rekordu |
Pole kontrolne stałej długości |
14476nam a2200625 i 4500 |
001 - Numer kontrolny rekordu (NP) |
Pole kontrolne |
991011148829705066 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
Pole kontrolne |
WAŁB 007 |
005 - Data ostatniej modyfikacji rekordu (NP) |
Pole kontrolne |
20250314124702.0 |
008 - Dane kontrolne (NP) |
Pole kontrolne stałej długości |
170622s2017 pl |000 0 pol |
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE] |
Pole kontrolne stałej długości |
b0000005614225 |
015 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHY NUMBER |
National bibliography number |
UWD 2017/21588 |
020 ## - Międzynarodowy znormalizowany numer książki – ISBN (P) |
ISBN |
9788381074094 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
991011148829705066 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
(PL-WaBN)b56142250-48omnis_nlop |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
b56142250 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
(OCoLC)993819624 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
xx004042654 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
(PL)b0000005614225 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
(EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9910244787305606 |
040 ## - Instytucja sporządzająca opis (NP) |
Instytucja, która sporządziła opis (NP) |
WA N |
Instytucja, która sporządziła rekord (NP) |
WA N |
041 0# - Język dokumentu (P) |
Język tekstu (P) |
pol |
Język streszczeń (P) |
eng |
045 2# - TIME PERIOD OF CONTENT |
Formatted 9999 B.C. through C.E. time period |
d1945 |
-- |
d2020 |
046 ## - SPECIAL CODED DATES |
Beginning or single date created |
2017 |
080 ## - UKD |
UKD |
343.85 |
080 ## - UKD |
UKD |
351.746.2 |
080 ## - UKD |
UKD |
351.75 |
100 1# - Główny punkt dostępu – nazwa osobowa (NP) |
Nazwa osobowa (NP) |
Jabłońska-Bonca, Jolanta |
Daty biograficzne (NP) |
(1953- ) |
Określenie rodzaju współpracy (P) |
Autor |
245 10 - Strefa tytułu i oznaczenia odpowiedzialności (NP) |
Tytuł (NP) |
Prywatna ochrona bezpieczeństwa : |
Ciąg dalszy tytułu (NP) |
koncepcje, podmioty, zadania, normy, konteksty / |
Pozostałe elementy strefy tytułu i oznaczenia odpowiedzialności (NP) |
Jolanta Jabłońska-Bonca. |
260 ## - Strefa adresu wydawniczego (NP) |
Miejsce wydania (P) |
Warszawa : |
Nazwa wydawcy (P) |
Wolters Kluwer Polska, |
Data wydania (P) |
2017. |
300 ## - Strefa opisu fizycznego (NP) |
Określenie formy książki i/lub objętość (NP) |
858 stron ; |
Format (NP) |
22 cm. |
336 ## - Typ zawartości (P) |
Termin określający typ zawartości (P) |
Tekst |
Kod określający typ zawartości (P) |
txt |
Źródło (NP) |
rdacontent |
337 ## - Typ medium (P) |
Tryb odtwarzania (P) |
Bez urządzenia pośredniczącego |
Kod typu mediów (P) |
n |
Źródło (NP) |
rdamedia |
338 ## - Typ nośnika (P) |
Termin określający typ nośnika (P) |
Wolumin |
Kod określający typ nośnika (P) |
nc |
Źródło (NP) |
rdacarrier |
380 ## - Forma dzieła |
Forma dzieła |
Książki |
380 ## - Forma dzieła |
Forma dzieła |
Publikacje naukowe |
504 ## - Uwaga dotycząca bibliografii załącznikowej (P) |
Uwaga dotycząca bibliografii (NP) |
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 805-852. |
505 ## - Uwaga dotycząca zawartości dokumentu (P) |
Uwaga dotycząca zawartości książki (NP) |
Spis treści<br/>Wykaz skrótów | str. 15<br/><br/>Wstęp | str. 19<br/>1. Cel i założenia | str. 19<br/>2. Zakres i ograniczenia | str. 26<br/>3. Wielopłaszczyznowość i "triangulacja" | str. 28<br/>4. Przykłady | str. 36<br/>5. Pytania do dyskusji - analiza przypadków | str. 50<br/><br/>Rozdział I<br/>Współczesne prawo i inne regulacje | str. 54<br/>1. Wprowadzenie | str. 54<br/>1.1. Model systemu prawa | str. 54<br/>1.2. Model samowładnego i całowładnego państwa | str. 58<br/>1.3. Korekta modeli w teorii oraz ilustracja problemów granic w praktyce | str. 59<br/>2. Punkt wyjścia | str. 67<br/>2.1. Tradycyjny model systemu prawa | str. 67<br/>2.2. Multicentryczność prawa | str. 68<br/>2.3. Soft law | str. 72<br/>2.4. Regulacje wielkich korporacji gospodarczych a prawo | str. 77<br/>2.4.1. Reakcje globalnych korporacji przemysłowych | str. 84<br/>2.4.2. Reakcje korporacji bankowo-finansowo-ubezpieczeniowych | str. 86<br/>2.4.3. Reakcje korporacji usługowych | str. 88<br/>3. Pluralizm prawny (normatywny) i alienacja prawa | str. 90<br/>4. Pytania. Aspekt polityczno-prawny | str. 92<br/><br/>Rozdział II<br/>Współczesne państwo, naród i obywatel a zadania publiczne | str. 95<br/>1. Państwo - terytorium, władza, ludność | str. 95<br/>2. Współczesna redefinicja suwerenności | str. 97<br/>3. Ewolucja pojęcia "naród" | str. 99<br/>4. Od państwa "stróża nocnego" do "kapitalizmu interwencyjnego" | str. 103<br/>5. Nowe zagrożenia w XXI wieku | str. 105<br/>6. Ewolucja modelu prawnego "obywatela" | str. 107<br/>7. Koniec czy kryzys państwa dobrobytu, państwa opiekuńczego, państwa socjalnego? | str. 108<br/>8. Utrata monopolu państwa na prawomocne użycie siły | str. 111<br/>9. Prywatyzacja zadań państwa i nowe źródła władzy | str. 113<br/>10. Deterytorializacja państw i kulturowe "odkotwiczenia" | str. 116<br/>11. "Kontrolowana transformacja systemu" po 1989 r. w Europie Środkowo-Wschodniej | str. 118<br/>12. Rozproszone regulacje. Skutki pluralizmu regulacyjnego | str. 121<br/>13. Przegląd współczesnych koncepcji państwa | str. 122<br/>13.1. W stronę partycypacji czy w stronę "państwa petentów"? | str. 122<br/>13.2. "Relacje" jako kapitał społeczny | str. 128<br/>13.3. W stronę "państwa nadzoru" i "państwa konsumenckiego" | str. 132<br/>13.4. Powrót idei silnych państw narodowych | str. 140<br/>14. Zadania publiczne | str. 145<br/>15. Ochrona bezpieczeństwa jako zadanie publiczne | str. 149<br/>16. Prywatyzacja zadań publicznych a outsourcing, partnerstwo publiczno-prywatne i partnerstwo publiczno-społeczne | str. 151<br/><br/>Rozdział III<br/>Transformacja koncepcji bezpieczeństwa - transformacja ochrony bezpieczeństwa obywateli? | str. 157<br/>1. Wprowadzenie | str. 157<br/>2. Konstruktywizm, sekurytyzacja, human security | str. 164<br/>3. Zacieranie prawnej i faktycznej granicy między publiczną i prywatną ochroną bezpieczeństwa - obszary działania agencji prywatnej ochrony | str. 167<br/>4. Problem "obcych" i "niepotrzebnych" | str. 174<br/>5. Środki przymusu | str. 176<br/>6. "Korporacyjne armie" | str. 182<br/>7. Doktryny wojenne | str. 186<br/>8. Bezpieczeństwo państwa a bezpieczeństwo jednostki | str. 194<br/>9. Luki bezpieczeństwa i sposoby ich wypełniania | str. 197<br/>10. Samoobrona (osobista, firmowa, cybersamoobrona, miejska) | str. 199<br/>11. Straże obywatelskie i straże "antyobywatelskie" | str. 202<br/>12. Zlecanie zadań publicznych organizacjom pozarządowym | str. 207<br/>13. Nihil novi sub sole | str. 208<br/>14. Wywiad, PMC i detektywi na usługach prywatnych podmiotów gospodarczych i państw | str. 209<br/>15. Szacunki wielkości rynku ochrony bezpieczeństwa - kontekst ekonomiczny | str. 218<br/>16. Dwa oblicza prywatyzacji ochrony bezpieczeństwa | str. 222<br/>17. "Państwo nadzoru" a prywatna ochrona | str. 235<br/>18. Ambiwalencja wad i zalet | str. 243<br/>19. Normy prawne dotyczące organizacji prywatnego bezpieczeństwa i normy samych firm - uwagi wstępne | str. 247<br/>20. Detektywi o potrzebie standaryzacji praw i obowiązków - ilustracja stanu świadomości | str. 248<br/><br/>Rozdział IV<br/>Typy podmiotów prywatnej ochrony bezpieczeństwa | str. 254<br/>1. Wprowadzenie | str. 254<br/>2. Prywatna agencja wojskowa | str. 261<br/>3. Prywatna agencja ochrony bezpieczeństwa osób i mienia oraz prywatna agencja bezpieczeństwa morskiego | str. 263<br/>4. Agencja detektywistyczna | str. 265<br/>5. "Prywatna policja" | str. 267<br/>6. Prywatna agencja wywiadu biznesowego | str. 268<br/>7. Stowarzyszenia, fundacje i organizacje non profit zajmujące się bezpieczeństwem | str. 271<br/>8. Społeczne organizacje proobronne | str. 272<br/>9. Lokalne "straże obywatelskie" i grupy samoobrony ad hoc | str. 274<br/>10. Inne podmioty | str. 274<br/>11. Przykłady problemów granicznych | str. 276<br/><br/>Rozdział V<br/>Kontekst historyczny | str. 280<br/>1. Wprowadzenie | str. 280<br/>2. Prywatne wojny i prywatny wymiar sprawiedliwości w historii | str. 280<br/>3. Samoobrona i prywatne ściganie przestępców | str. 284<br/>4. Korsarze, najemnicy, prywatne wojska, prywatne firmy wojskowe i kontraktorzy | str. 287<br/>5. Detektywi i wywiadowcy biznesowi | str. 302<br/>6. Od stróża nocnego do agenta ochrony bezpieczeństwa | str. 313<br/>7. Stowarzyszenia służące ochronie bezpieczeństwa i ratownictwu | str. 316<br/>8. Organizacje pozarządowe byłych oficerów służb specjalnych, wojska i policji | str. 318<br/><br/>Rozdział VI<br/>Typowe obszary prywatnej ochrony bezpieczeństwa | str. 320<br/>1. Wprowadzenie | str. 320<br/>2. Analiza przykładów | str. 325<br/>2.1. Prywatna ochrona otwartej przestrzeni publicznej | str. 325<br/>2.2. Nieudane prace nad projektem ustawy o monitoringu wizyjnym w Polsce | str. 345<br/>2.3. Prywatna ochrona zamkniętej przestrzeni do użytku publicznego | str. 349<br/>2.4. Prywatna ochrona bezpieczeństwa imprez masowych | str. 359<br/>2.5. Ochrona osób prywatnych i ich mienia | str. 367<br/>2.6. Prywatna ochrona infrastruktury krytycznej państwa | str. 370<br/>2.6.1. Przykład 1. Port morski | str. 380<br/>2.6.2. Przykład 2. Dworce kolejowe i pociągi | str. 385<br/>2.6.2.1. Nieudane projekty nowej ustawy o SOK | str. 388<br/>2.6.3. Przykład 3. Lotnisko cywilne | str. 393<br/>2.7. Prywatna ochrona jednostek wojskowych i urzędów centralnych | str. 401<br/>2.7.1. Przykład 1. Jednostki wojskowe | str. 402<br/>2.7.2. Przykład 2. Kancelaria Prezydenta RP | str. 405<br/>2.8. Prywatna ochrona bezpieczeństwa osób i mienia na statkach handlowych na morzach i oceanach | str. 406<br/>2.9. Bezpieczeństwo informacyjne | str. 412<br/>2.10. Ochrona wartości pieniężnych i ochrona konwojów | str. 422<br/>2.11. Prywatne wsparcie wymiaru sprawiedliwości, policji, więziennictwa | str. 425<br/>2.12. Klęski żywiołowe | str. 435<br/>2.13. Wojny, konflikty zbrojne, operacje pokojowe i stabilizacyjne | str. 438<br/>2.14. Prywatne firmy ochrony szkolące służby specjalne | str. 441<br/><br/>Rozdział VII<br/>Agencje detektywistyczne | str. 443<br/>1. Wprowadzenie | str. 443<br/>2. Zadania agencji detektywistycznych | str. 445<br/>3. Problemy granic legalnej działalności detektywów | str. 452<br/>4. Agencje detektywistyczne na świecie | str. 460<br/>5. Międzynarodowe i krajowe stowarzyszenia agencji detektywistycznych | str. 465<br/>6. Usytuowanie agencji detektywistycznych w porządku prawnym | str. 469<br/>7. Specyfika rynku detektywistycznego z udziałem byłych funkcjonariuszy służb specjalnych w okresie transformacji ustrojowej w Polsce | str. 478<br/>8. Podstawy prawne działania agencji detektywistycznych w Polsce | str. 481<br/>9. Detektyw - zawód wolny i regulowany. Czy powinien być zawodem zaufania publicznego? | str. 484<br/>10. Krytyka polskiej ustawy o usługach detektywistycznych. Punkt widzenia detektywów | str. 488<br/>11. Standaryzacja zasad wykonywania zawodu detektywa | str. 491<br/>12. Atuty agencji detektywistycznych w oczach detektywów | str. 493<br/>13. "Czynności operacyjno-rozpoznawcze" a legalne metody pracy detektywa | str. 498<br/>14. Nieudana próba regulacji - projekt ustawy o czynnościach operacyjno-rozpoznawczych z 2008 r. | str. 508<br/>15. Detektywi "na granicy prawa" - samoocena | str. 509<br/><br/>Rozdział VIII<br/>Agencja prywatnego wywiadu i kontrwywiadu biznesowego | str. 513<br/>1. Wprowadzenie | str. 513<br/>2. Wywiad i kontrwywiad - przemiany | str. 515<br/>3. Zakres działania i typowe zadania agencji wywiadu biznesowego | str. 523<br/>4. Oferta polskich firm wywiadu biznesowego | str. 529<br/>5. Stowarzyszenia prywatnego wywiadu biznesowego oraz zajmujące się prywatnym ściganiem oszustw i nadużyć gospodarczych | str. 536<br/>6. Wywiady: "biały", "szary" i "czarny" | str. 537<br/>7. Agencje wywiadu biznesowego a państwo | str. 545<br/>8. Rozproszona ochrona bezpieczeństwa gospodarczego | str. 547<br/>9. Agencje wywiadu biznesowego na świecie | str. 549<br/>10. Agencje wywiadu biznesowego w Polsce | str. 554<br/>11. "Sygnaliści" - obrońcy prawa i bezpieczeństwa? | str. 561<br/><br/>Rozdział IX<br/>Prywatne agencje ochrony bezpieczeństwa osób i mienia | str. 564<br/>1. Wprowadzenie | str. 565<br/>2. Agencje ochrony na świecie | str. 574<br/>3. Stowarzyszenia agencji ochrony na świecie - samoorganizacja i samoregulacja środowiska | str. 579<br/>4. Agencje ochrony osób i mienia w Polsce oraz ich stowarzyszenia | str. 582<br/>5. Specyfika działania agencji ochrony osób i mienia w okresie kontrolowanej transformacji ustrojowej w Polsce | str. 588<br/>6. Ochrona osób i mienia w Polsce - aktualny stan prawny | str. 593<br/>7. Trudne okoliczności działania | str. 596<br/>8. Kwalifikacje pracowników ochrony | str. 607<br/>9. Środki przymusu bezpośredniego i broń palna w rękach pracowników prywatnej ochrony | str. 613<br/>10. Prywatne agencje militarne a państwo | str. 620<br/>11. Dyskusyjne przypadki prywatyzacji ochrony bezpieczeństwa w Polsce | str. 622<br/>12. Pracownik ochrony obiektu a obywatel - brak zaufania | str. 624<br/><br/>Rozdział X<br/>Prywatne agencje wojskowe | str. 627<br/>1. Wprowadzenie | str. 627<br/>2. Broń palna w rękach kontraktorów, najemników i przestępców | str. 635<br/>3. Przegląd stanowisk politycznych demokratycznych państw prawa w sprawie roli i zadań PMC | str. 640<br/>4. Problemy prawne kontraktorów i PMC | str. 645<br/>5. Długa droga od soft law do hard law | str. 649<br/>6. Kto może legalnie zlecić usługi wojskowe w rejonie konfliktu? | str. 661<br/>7. Profile działania PMC | str. 667<br/>8. Perspektywy PMC | str. 670<br/>9. Przykłady agencji PMC | str. 672<br/>10. Samoorganizacja prywatnych agencji wojskowych - stowarzyszenia PMC | str. 678<br/>11. Problem paramilitarnych prywatnych organizacji o ukrytych albo niejawnych celach | str. 679<br/>12. Militaryzacja społeczeństw? | str. 680<br/><br/>Rozdział XI<br/>Morskie agencje ochrony | str. 682<br/>1. Wprowadzenie - piraci, rabusie i terroryści morscy | str. 682<br/>2. Obszary ataków piratów i koszty okupów | str. 685<br/>3. Kto powinien zapewnić ochronę bezpieczeństwa na statkach handlowych na morzu otwartym? Próby opanowania sytuacji przez organizacje międzynarodowe | str. 687<br/>4. Stanowiska w sprawie dopuszczalności prywatnej, uzbrojonej ochrony na statkach handlowych i pasażerskich | str. 691<br/>5. Nierozwiązane problemy prywatnej uzbrojonej ochrony na statkach | str. 696<br/>6. Punkt widzenia kontraktorów morskich | str. 700<br/>7. Samoregulacja środowiskowa, tzw. akty legislacji autonomicznej | str. 701<br/>8. Kwalifikacje zawodowe pracowników ochrony morskiej | str. 704<br/>9. Szacunki dotyczące rynku PMS | str. 706<br/><br/>Rozdział XII<br/>"Niepaństwowe prawo"? | str. 709<br/>1. Podsumowanie | str. 709<br/>2. Prawo nieoficjalne. Postprawo. Prawo kosmopolityczne | str. 713<br/>3. Przegląd stanowisk: pluralizm prawny, żywe prawo, diaspora prawa i ekumenizm prawny, instytucjonalne porządki normatywne, nowe prawo zwyczajowe, wspólne doświadczenia normatywne | str. 725<br/>4. Normy formalne i nieformalne | str. 733<br/>4.1. Przepisy porządkowe: regulaminy i instrukcje wewnętrzne | str. 734<br/>4.2. Normy techniczne | str. 753<br/>4.3. Kodeksy etyki zawodowej | str. 758<br/>4.4. Globalne standardy | str. 765<br/>4.5. Normy bezpieczeństwa w planach ochrony | str. 772<br/>4.6. Inne akty normatywne | str. 786<br/>4.7. Niepisane normy kolizyjne tworzone przez kierowników i pracowników | str. 787<br/>4.8. Adresaci norm na "zwodzonym moście" | str. 796<br/><br/>Literatura | str. 805<br/><br/>Private security protection<br/>Concepts, entities, norms, tasks and contexts<br/>Summary | str. 853<br/> |
546 ## - Uwaga dotycząca języka (P) |
Uwaga dotycząca języka (NP) |
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim. |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Agencje ochrony osób i mienia |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Bezpieczeństwo osobiste |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Bezpieczeństwo publiczne |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Prywatne firmy wojskowe |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Prywatni detektywi |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #0 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Crime prevention |
Określnik geograficzny (P) |
Poland. |
650 #0 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Private security services |
Określnik rzeczowy (P) |
Law and legislation |
Określnik geograficzny (P) |
Poland. |
650 #0 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Private security services |
Określnik geograficzny (P) |
Poland. |
650 #0 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Social security |
Określnik geograficzny (P) |
Poland |
650 #0 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Crime prevention |
655 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa gatunku formy (P) |
Nazwa gatunku/formy (NP) |
Monografia |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
710 2# - Dodatkowy punkt dostępu – nazwa ciała zbiorowego (P) |
Nazwa ciała zbiorowego lub nazwa geograficzna jako pierwszy element (NP) |
Wolters Kluwer Polska |
Określenie rodzaju współpracy (P) |
Wydawca |
Kod relacji (P) |
pbl |
856 41 - Lokalizacja i sposób dostępu do dokumentu elektronicznego (P) |
Wyszczególnienie materiału (NP) |
Spis treści |
URI (P) |
<a href="https://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=7ff7f7af8fba3cbf163f106303b670db">https://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=7ff7f7af8fba3cbf163f106303b670db</a> |
856 41 - Lokalizacja i sposób dostępu do dokumentu elektronicznego (P) |
Wyszczególnienie materiału (NP) |
Kliknij tutaj, aby uzyskać dostęp online w Lex.pl |
URI (P) |
<a href="https://sip.lex.pl/#/monograph/369420040/9?keyword=prywatna%20ochrona%20bezpiecze%C5%84stwa%20jab%C5%82o%C5%84ska-Bonca&tocHit=1&cm=STOP">https://sip.lex.pl/#/monograph/369420040/9?keyword=prywatna%20ochrona%20bezpiecze%C5%84stwa%20jab%C5%82o%C5%84ska-Bonca&tocHit=1&cm=STOP</a> |
920 ## - ISBN ze znakami rozdzielającymi |
ISBN |
978-83-8107-409-4 |
942 ## - Parametry dodatkowe (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Typ dokumentu |
Książki |