Logo uczelni
Local cover image
Local cover image
Amazon cover image
Image from Amazon.com
Image from Google Jackets

Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej / Robert Gawłowski, Krzysztof Makowski.

Contributor(s): Gawłowski, Robert [Autor] | Makowski, Krzysztof (politolog) [Autor] | Wydawnictwo C.H. Beck [Wydawca]Material type: TextTextSeries: Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i OrganizacjaPublication details: Warszawa : C.H. Beck, 2022. Edition: Stan prawny: kwiecień 2022Description: XXVIII, 262 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cmContent type: Tekst Media type: Bez urządzenia pośredniczącego Carrier type: WoluminISBN: 9788382912357Subject(s): Administracja publiczna | Audyt wewnętrzny | Kontrola zarządcza | Organizacja | Partycypacja społeczna | Planowanie strategiczne | Prawo administracyjne | Prawo finansów publicznych | Zarządzanie | Public administration -- Poland | Administrative law -- Poland | PolskaGenre/Form: Materiały pomocnicze | OpracowanieOnline resources: Spis treści
Contents:
O autorach Wykaz skrótów Bibliografia Wstęp Rozdział I. Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej 1. Pojęcie organizacji i zarządzania 2. Rodowód i ewolucja administracji publicznej 3. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań Rozdział II. Kierownictwo 1. Kierownictwo jako instytucja prawna 2. Kierownictwo jako zagadnienie organizacyjne i zarządcze Rozdział III. Planowanie strategiczne i polityka rozwojowa 1. Czym jest planowanie 2. Najważniejsze metody planowania strategicznego 3. Instrumenty prawne 4. Narzędzia do zarządzania strategicznego w samorządach 5. Ewaluacja 6. Błędy polskich strategii samorządowych Rozdział IV. Realizacja zadań publicznych 1. Uwagi ogólne 2. Formy organizacyjno-prawne realizacji zadań publicznych 3. Zlecanie zadań podmiotom zewnętrznym 4. Współtworzenie zadań publicznych Rozdział V. Zarządzanie projektami w administracji publicznej 1. Czym jest projekt i jak nim zarządzać 2. Zespół projektowy 3. Biuro zarządzania projektami i jego funkcjonalności 4. Zasady opracowywania projektu 5. Projekty publiczne 6. Zarządzanie problemowe Rozdział VI. Partycypacja społeczna 1. Partycypacja społeczna/obywatelska – definicja zjawiska 2. Infrastruktura partycypacji społecznej 3. Społeczeństwo obywatelskie 4. Budżet obywatelski jako przejaw partycypacji społecznej 5. Idea prawa do miasta 6. Nowe miejsce organizacji pozarządowych Rozdział VII. Doradztwo w administracji publicznej 1. Istota doradztwa w administracji publicznej 2. Podstawy prawne działalności doradczej 3. Organizacje międzynarodowe świadczące usługi doradcze 4. Organizacje krajowe świadczące usługi doradcze Rozdział VIII. Zarządzanie jakością w administracji publicznej 1. Geneza zarządzania jakością 2. Czym jest jakość w administracji publicznej 3. Systemy zarządzania jakością w administracji publicznej 3.1. ISO 3.2. Analiza rozwoju instytucjonalnego urzędu 3.3. Wspólnotowa Metoda Oceny – CAF 4. Narzędzia wykorzystywane do zarządzania jakością w administracji publicznej 4.1. Tajemniczy klient 4.2. Benchmarking 4.3. Narzędzia partycypacyjne w zarządzaniu publicznym 4.4. Narzędzia kwestionariuszowe Rozdział IX. Kontrola zarządcza 1. Uwagi ogólne 2. Zasady i cele kontroli zarządczej 3. Poziomy kontroli zarządczej 4. Standardy kontroli zarządczej 5. Zarządzanie ryzykiem Rozdział X. Audyt wewnętrzny 1. Definicja i istota audytu wewnętrznego 2. Podstawy prawne audytu wewnętrznego 3. Zasady i cele audytu wewnętrznego 4. Organizacja audytu wewnętrznego 5. Praktyka funkcjonowania audytu wewnętrznego Rozdział XI. Informacja i dane publiczne 1. Prawne podstawy funkcjonowania informacji publicznej 2. Zasada jawności w samorządzie terytorialnym 3. Nowe formy zbierania informacji na temat realizowanych zadań publicznych 4. Rozwój sztucznej inteligencji (AI) w administracji publicznej Rozdział XII. Organizacja urzędu 1. Schemat organizacyjny i zespół 2. Reguły organizacyjne. Statut i regulamin 3. Definicja obszarów wspólnych i odrębnych rządu i administracji samorządowej 4. Centra usług wspólnych 5. Komunikacja w administracji publicznej Rozdział XIII. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej 1. Podstawy prawne zarządzania zasobami ludzkimi 2. Systemy motywacyjne w administracji publicznej 3. Systemy oceniające 4. Doskonalenie kadr, szkolenia i podnoszenie kwalifikacji 5. Ogólna charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział XIV. Zarządzanie kryzysowe – „nowe" wyzwanie administracji publicznej 1. Prawne podstawy zarządzania kryzysowego 2. Praktyczne aspekty zarządzania kryzysowego na szczeblu wykonawczym 3. Pandemia COVID-19 w Polsce na tle zasad zarządzania kryzysowego Rozdział XV. Najnowsze trendy w zarządzaniu publicznym 1. Zarządzanie centrum miasta jako odpowiedź na silosowość działania administracji publicznej 2. Zarządzanie wartością publiczną 3. Policy Lab 4. Interwencje behawioralne Zakończenie
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

Bibliografia na stronach XV-XXIV, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.

O autorach
Wykaz skrótów
Bibliografia
Wstęp
Rozdział I. Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej
1. Pojęcie organizacji i zarządzania
2. Rodowód i ewolucja administracji publicznej
3. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań
Rozdział II. Kierownictwo
1. Kierownictwo jako instytucja prawna
2. Kierownictwo jako zagadnienie organizacyjne i zarządcze
Rozdział III. Planowanie strategiczne i polityka rozwojowa
1. Czym jest planowanie
2. Najważniejsze metody planowania strategicznego
3. Instrumenty prawne
4. Narzędzia do zarządzania strategicznego w samorządach
5. Ewaluacja
6. Błędy polskich strategii samorządowych
Rozdział IV. Realizacja zadań publicznych
1. Uwagi ogólne
2. Formy organizacyjno-prawne realizacji zadań publicznych
3. Zlecanie zadań podmiotom zewnętrznym
4. Współtworzenie zadań publicznych
Rozdział V. Zarządzanie projektami w administracji publicznej
1. Czym jest projekt i jak nim zarządzać
2. Zespół projektowy
3. Biuro zarządzania projektami i jego funkcjonalności
4. Zasady opracowywania projektu
5. Projekty publiczne
6. Zarządzanie problemowe
Rozdział VI. Partycypacja społeczna
1. Partycypacja społeczna/obywatelska – definicja zjawiska
2. Infrastruktura partycypacji społecznej
3. Społeczeństwo obywatelskie
4. Budżet obywatelski jako przejaw partycypacji społecznej
5. Idea prawa do miasta
6. Nowe miejsce organizacji pozarządowych
Rozdział VII. Doradztwo w administracji publicznej
1. Istota doradztwa w administracji publicznej
2. Podstawy prawne działalności doradczej
3. Organizacje międzynarodowe świadczące usługi doradcze
4. Organizacje krajowe świadczące usługi doradcze
Rozdział VIII. Zarządzanie jakością w administracji publicznej
1. Geneza zarządzania jakością
2. Czym jest jakość w administracji publicznej
3. Systemy zarządzania jakością w administracji publicznej
3.1. ISO
3.2. Analiza rozwoju instytucjonalnego urzędu
3.3. Wspólnotowa Metoda Oceny – CAF
4. Narzędzia wykorzystywane do zarządzania jakością w administracji publicznej
4.1. Tajemniczy klient
4.2. Benchmarking
4.3. Narzędzia partycypacyjne w zarządzaniu publicznym
4.4. Narzędzia kwestionariuszowe
Rozdział IX. Kontrola zarządcza
1. Uwagi ogólne
2. Zasady i cele kontroli zarządczej
3. Poziomy kontroli zarządczej
4. Standardy kontroli zarządczej
5. Zarządzanie ryzykiem
Rozdział X. Audyt wewnętrzny
1. Definicja i istota audytu wewnętrznego
2. Podstawy prawne audytu wewnętrznego
3. Zasady i cele audytu wewnętrznego
4. Organizacja audytu wewnętrznego
5. Praktyka funkcjonowania audytu wewnętrznego
Rozdział XI. Informacja i dane publiczne
1. Prawne podstawy funkcjonowania informacji publicznej
2. Zasada jawności w samorządzie terytorialnym
3. Nowe formy zbierania informacji na temat realizowanych zadań publicznych
4. Rozwój sztucznej inteligencji (AI) w administracji publicznej
Rozdział XII. Organizacja urzędu
1. Schemat organizacyjny i zespół
2. Reguły organizacyjne. Statut i regulamin
3. Definicja obszarów wspólnych i odrębnych rządu i administracji samorządowej
4. Centra usług wspólnych
5. Komunikacja w administracji publicznej
Rozdział XIII. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej
1. Podstawy prawne zarządzania zasobami ludzkimi
2. Systemy motywacyjne w administracji publicznej
3. Systemy oceniające
4. Doskonalenie kadr, szkolenia i podnoszenie kwalifikacji
5. Ogólna charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi
Rozdział XIV. Zarządzanie kryzysowe – „nowe" wyzwanie administracji publicznej
1. Prawne podstawy zarządzania kryzysowego
2. Praktyczne aspekty zarządzania kryzysowego na szczeblu wykonawczym
3. Pandemia COVID-19 w Polsce na tle zasad zarządzania kryzysowego
Rozdział XV. Najnowsze trendy w zarządzaniu publicznym
1. Zarządzanie centrum miasta jako odpowiedź na silosowość działania administracji publicznej
2. Zarządzanie wartością publiczną
3. Policy Lab
4. Interwencje behawioralne
Zakończenie

Dla urzędników, menedżerów średniego i wyższego stopnia, parlamentarzystów, radnych, studentów, słuchaczy studiów podyplomowych i kadry kierowniczej administracji publicznej.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha