Zdrowie psychiczne młodych dorosłych : wybrane zagadnienia / Ewa Sokołowska, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka.
Material type:
Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Biblioteka Uczelniana | Główna | C 159.9 (Browse shelf(Opens below)) | Na miejscu | 34008 |
Bibliogr. s. 167-181.
Od Autorek
Wstęp
Ewa Sokołowska
Rozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych
1.1. Wprowadzenie
1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości
1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości
1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych
1.5. Podsumowanie
Sylwia Kluczyńska
Rozdział 2. Zdrowie psychiczne – wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające
2.1. Wprowadzenie
2.2. Zdrowie psychiczne – podstawowe definicje
2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego
2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan
2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron
2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego
2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego
2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji
2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency
2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna
2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem
2.4. Podsumowanie
Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów
3.1. Wprowadzenie
3.2. Zdrowie psychiczne studentów – epidemiologia i wpływ na proces studiowania
3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów
3.4. Podsumowanie
Joanna Wojda-Kornacka
Rozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego
4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce
4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie
4.5. Podsumowanie
Sokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka
Rozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak”
5.1. Wprowadzenie
5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego
5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów
5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak”
5.2.3. Zasady korzystania
5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego
5.3.1. Zdrowie psychiczne – co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.)
5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.)
5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.)
5.3.4. W zdrowym ciele… (Warsztat 4.)
5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.)
5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.)
5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.)
5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.)
5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.)
5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.)
5.4. Ewaluacja programu
5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu
5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa
5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych
5.5. Podsumowanie
Zakończenie
Aneks pierwszy (mapa warsztatów)
Aneks drugi (ewaluacja)
Bibliografia
Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej