Logo uczelni
Local cover image
Local cover image
Amazon cover image
Image from Amazon.com
Image from Google Jackets

Zdrowie psychiczne młodych dorosłych : wybrane zagadnienia / Ewa Sokołowska, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka.

By: Sokołowska, Ewa, (1969- )Contributor(s): Kluczyńska, Sylwia | Sokołowska, Ewa | Wojda-Kornacka, Joanna | Zabłocka-Żytka, Lidia | Difin [pbl]Material type: TextTextSeries: EngramPublication details: Warszawa : Difin, 2015. Description: 181 s. : il. ; 23 cmContent type: Tekst Media type: Bez urządzenia pośredniczącego Carrier type: WoluminISBN: 9788379307531Subject(s): Promocja zdrowia | Studenci -- psychologia | Zdrowie psychiczne | Studenci | Dorośli | Young adults -- Mental health | Young adults -- Mental health -- PolandOnline resources: Spis treści
Contents:
Od Autorek Wstęp Ewa Sokołowska Rozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych 1.1. Wprowadzenie 1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości 1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości 1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych 1.5. Podsumowanie Sylwia Kluczyńska Rozdział 2. Zdrowie psychiczne – wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające 2.1. Wprowadzenie 2.2. Zdrowie psychiczne – podstawowe definicje 2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego 2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan 2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron 2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego 2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego 2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji 2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency 2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna 2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem 2.4. Podsumowanie Lidia Zabłocka-Żytka Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów 3.1. Wprowadzenie 3.2. Zdrowie psychiczne studentów – epidemiologia i wpływ na proces studiowania 3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów 3.4. Podsumowanie Joanna Wojda-Kornacka Rozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego 4.1. Wprowadzenie 4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego 4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce 4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie 4.5. Podsumowanie Sokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka Rozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak” 5.1. Wprowadzenie 5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego 5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów 5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak” 5.2.3. Zasady korzystania 5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego 5.3.1. Zdrowie psychiczne – co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.) 5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.) 5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.) 5.3.4. W zdrowym ciele… (Warsztat 4.) 5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.) 5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.) 5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.) 5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.) 5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.) 5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.) 5.4. Ewaluacja programu 5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu 5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa 5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych 5.5. Podsumowanie Zakończenie Aneks pierwszy (mapa warsztatów) Aneks drugi (ewaluacja) Bibliografia
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Collection Call number Status Date due Barcode
Książki Książki Biblioteka Uczelniana
Główna C 159.9 (Browse shelf(Opens below)) Na miejscu 34008

Bibliogr. s. 167-181.

Od Autorek

Wstęp

Ewa Sokołowska
Rozdział 1. Zadania rozwojowe młodych dorosłych

1.1. Wprowadzenie
1.2. Klasyczne podejście do rozumienia zadań rozwojowych we wczesnej dorosłości
1.3. Współczesne podejście do zadań rozwojowych osób we wczesnej dorosłości
1.4. Moratorium w realizacji zadań rozwojowych
1.5. Podsumowanie

Sylwia Kluczyńska
Rozdział 2. Zdrowie psychiczne – wybrane definicje i koncepcje wyjaśniające

2.1. Wprowadzenie
2.2. Zdrowie psychiczne – podstawowe definicje
2.3. Wybrane modele, determinanty i sposoby ujmowania zdrowia psychicznego
2.3.1. Zdrowie psychiczne jako psychologiczny dobrostan
2.3.2. Zdrowie psychiczne jako obecność mocnych stron
2.3.3. Funkcjonalny model zdrowia psychicznego
2.3.4. Model kompletnego zdrowia psychicznego
2.3.5. Zdrowie psychiczne a poczucie koherencji
2.3.6. Zdrowie psychiczne a resilience i resiliency
2.3.7. Zdrowie psychiczne a inteligencja emocjonalna
2.3.8. Zdrowie psychiczne a radzenie sobie ze stresem
2.4. Podsumowanie

Lidia Zabłocka-Żytka
Rozdział 3. Zdrowie psychiczne studentów

3.1. Wprowadzenie
3.2. Zdrowie psychiczne studentów – epidemiologia i wpływ na proces studiowania
3.3. Czynniki determinujące zdrowie psychiczne studentów
3.4. Podsumowanie

Joanna Wojda-Kornacka
Rozdział 4. Przykłady działań w ramach promocji zdrowia psychicznego

4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawy prawne promocji zdrowia psychicznego
4.3. Programy i interwencje stosowane w Polsce
4.4. Przykładowe działania promocyjne na świecie
4.5. Podsumowanie

Sokołowska Ewa, Lidia Zabłocka-Żytka, Sylwia Kluczyńska, Joanna Wojda-Kornacka
Rozdział 5. Program promocji zdrowia psychicznego dla studentów uczelni wyższych „PsychoŻak”

5.1. Wprowadzenie
5.2. Oczekiwania studentów oraz cele programu promocji zdrowia psychicznego
5.2.1. Zasadność programu na podstawie empirycznej weryfikacji oczekiwań studentów
5.2.2. Cel i treści programu „PsychoŻak”
5.2.3. Zasady korzystania
5.3. Opis programu promocji zdrowia psychicznego
5.3.1. Zdrowie psychiczne – co to jest? od czego zależy? (Warsztat 1.)
5.3.2. Jak mówić, słuchać, rozmawiać z innymi? (Warsztat 2.)
5.3.3. Jak się uczyć, by się nauczyć? (Warsztat 3.)
5.3.4. W zdrowym ciele… (Warsztat 4.)
5.3.5. Czym są zaburzenia psychiczne? Gdzie szukać pomocy? (Warsztat 5.)
5.3.6. Uczucia i ja (Warsztat 6.)
5.3.7. Stres i ja (Warsztat 7.)
5.3.8. Jak radzić sobie ze stresem? (Warsztat 8.)
5.3.9. Dbam o swoje zdrowie psychiczne (Warsztat 9.)
5.3.10. Podsumowanie pracy wspierającej zdrowie psychiczne (Warsztat 10.)
5.4. Ewaluacja programu
5.4.1. Spełnienie ogólnych kryteriów poprawności konstruowania programu
5.4.2. Ewaluacji jakościowa i ilościowa
5.4.3. Zaplanowanie dalszych działań promocyjnych
5.5. Podsumowanie

Zakończenie

Aneks pierwszy (mapa warsztatów)

Aneks drugi (ewaluacja)

Bibliografia

Współfinansowanie: Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image

Powered by Koha