000 01873nam a2200313Ia 4500
003 WAŁB 007
005 20210520122741.0
008 200826s9999 xx 000 0 und d
020 _a8323319022
040 _aWAŁB 007
_cWAŁB 007
041 _apol
_beng
080 _a159.922
245 0 0 _aRodzina jako środowisko rozwoju dzieci i rodziców /
_cred. zeszytu Barbara Szmigielska.
260 _aKraków :
_bWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,
_ccop. 2004.
300 _a168, [1] s. :
_bwykr. ;
_c24 cm.
490 1 _aPsychologia Rozwojowa,
_vt. 9, nr 2
_x1231-2835 ;
504 _aBibliogr. przy rozdz.
520 _aPrzedstawiono m.in.: znaczenie więzi w triadzie matka - ojciec - dziecko, przywiązanie rodziców do nienarodzonego jeszcze dziecka, wpływ rodziny na twórczość jednostki, wpływ dziecka upośledzonego umysłowo na rodziców, poczucie osamotnienia w małżeństwie, relacje między tożsamością dorastających a ich środowiskiem rodzinnym, wpływ rodziców na strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacjach trudnych, przekonania rodziców nt. marzeń sennych dzieci, przemoc emocjonalną w doświadczeniu młodzieży, związek zakorzenienia w tradycjach rodzinnych z agresywnością młodych dorosłych, orientację czasową młodzieży, zjawisko buntu młodzieńczego w kontekście rozwoju poznawczego. Są tu artykuły o charakterze teoretycznym i badawczym. Sprawozdanie z konferencji w Ustroniu, recenzja.
546 _aStreszcz. ang.
650 7 _aPsychologia rozwojowa
650 7 _aRodzina
_xpsychologia
650 7 _aWychowanie w rodzinie
655 7 _aMateriały konferencyjne
700 1 _aSzmigielska, Barbara
_d(1953- ).
_eRed.
710 2 _aWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
_eWydawca
830 0 _aPsychologia Rozwojowa
_vt. 9, nr 2
_x1231-2835 ;
920 _a83-233-1902-2
942 _2ddc
_c2
999 _c20950
_d20950