000 | 05257nam a2200481 i 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 991053129616605066 | ||
003 | WAŁB 007 | ||
005 | 20250226081451.0 | ||
008 | 241230s2024 pl aco f |001 0 pol c | ||
009 | b1000005993769 | ||
015 | _aUWD 2024/40409 | ||
020 |
_a9788301239213 _q(oprawa miękka) |
||
035 | _a(PL)b1000005993769 | ||
035 | _a(EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9914574590605606 | ||
040 |
_aWA N _cWA N _dWA N _dLUBL U _dKR U _dOLSZT 003 _dGD U _dWA N _dLUBL KUL |
||
046 | _k2024 | ||
080 | _a37.091.3 | ||
080 | _a37.01 | ||
080 | _a(075.8) | ||
245 | 0 | 0 |
_aDydaktyka i jej paradygmaty : _bróżnorodne światy szkoły / _credakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. |
246 | 3 | 0 | _aRóżnorodne światy szkoły |
250 | _aWydanie pierwsze. | ||
260 |
_aWarszawa : _bPWN, _c2024 |
||
300 |
_aXVIII, 401 stron : _bfotografie, ilustracje, portrety ; _c24 cm. |
||
336 |
_aTekst _btxt _2rdacontent |
||
337 |
_aBez urządzenia pośredniczącego _bn _2rdamedia |
||
338 |
_aWolumin _bnc _2rdacarrier |
||
380 | _aKsiążki | ||
380 | _aPublikacje dydaktyczne | ||
380 | _aPublikacje naukowe | ||
504 | _aBibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach. Indeks. | ||
505 | _aWprowadzenie o tym, dlaczego i jak powstała ta książka. Porozmawiajmy raz jeszcze o paradygmatach VII Rozdział 1. Wiedza w szkole, Dorota Klus-Stańska 1 1.1. Dydaktyka metody versus dydaktyka wiedzy 3 1.2. Trzy podejścia do natury wiedzy i jej struktury – w poszukiwaniu metafor i definicji 20 1.3. Typologie wiedzy 30 Bibliografia 61 Rozdział 2. Nauczyciele. Sposoby bycia w świecie nauczania, Bogusława Dorota Gołębniak 67 2.1. Nauczanie osadzone w paradygmatach obiektywistycznych 68 2.2. Nauczanie w paradygmatach interpretatywno-konstruktywistycznych 75 2.3. Nauczanie transformatywne 93 Bibliografia 113 Rozdział 3. Przestrzeń i rzeczy jako środowisko uczenia się, Jolanta Kruk 121 3.1. Przestrzeń, środowisko i miejsca uczenia się 121 3.2. Paradygmaty dydaktyczne jako podstawa dla modeli organizowania przestrzeni uczenia się 125 3.3. Rzeczy uczące a zasada poglądowości. Środki dydaktyczne i „otwarte” przedmioty uczenia się 132 3.4. Szkoła i klasa jako przestrzeń uczenia się 135 3.5. Descholaryzacja i ruch open space z perspektywy transformatywnej 137 3.6. Rozszerzenie i usieciowienie środowiska uczenia się 141 3.7. Różnorodność oraz zmienność środowisk edukacyjnych i „nieoczywiste” miejsca edukacji 144 3.8. Podsumowanie 147 Bibliografia 148 Rozdział 4. Czas i dydaktyka, Maria Groenwald 151 4.1. Czas w dydaktykach obiektywistycznych 154 4.2. Czas w dydaktykach nieobiektywistycznych 164 4.3. Podsumowanie 174 Bibliografia 175 Rozdział 5. Komunikacja w szkole, Agnieszka Nowak-Łojewska 179 5.1. Teorie języka 181 5.2. Paradygmaty dydaktyki a komunikacja 187 5.3. Podsumowanie 208 Bibliografia 209 Rozdział 6. Ocenianie szkolne w granicach i na pograniczach paradygmatów, Grażyna Szyling 213 6.1. Ocenianie szkolne w paradygmatach obiektywistycznych 215 6.2. Ocenianie szkolne w paradygmatach nieobiektywistycznych 232 6.3. Koncepcje hybrydowe w ocenianiu szkolnym: w stronę kompromisowych rozwiązań praktycznych 253 6.4. Ocenianie jako uczenie się (assessment as learning): inspiracje konstruktywistyczne i rozwiązania systemowe 275 Bibliografia 282 Rozdział 7. Dydaktyczne koncepcje podręcznika, Monika Wiśniewska-Kin 289 7.1. Podręcznik w zmieniającej się szkole 289 7.2. Podręcznik jako przedmiot badań w dydaktyce 297 7.3. Modele podręcznika 298 7.4. Podręcznik pod lupą – poszukiwanie ukrytych znaczeń w podręczniku 301 7.5. Edukacja bez podręcznika (w paradygmacie transformatywnym/dydaktyce transformatywnej) 309 7.6. Podsumowanie 314 Bibliografia 315 Rozdział 8. E-podręcznik – cyfrowy następca tradycyjnego podręcznika?, Lidia Bielinis 319 8.1. Czym jest e-podręcznik? 319 8.2. E-podręcznik zorientowany obiektywistycznie 321 8.3. Zindywidualizowana postać e-podręcznika w paradygmatach interpretatywno-konstruktywistycznych 325 8.4. Szczególna postać e-podręcznika w paradygmatach transformatywnych 329 8.5. E-podręcznik – pytania o przyszłość 335 Bibliografia 338 Rozdział 9. Planowanie działalności edukacyjnej, Ewa Filipiak 341 9.1. Wprowadzenie: pojęcia i konteksty 341 9.2. Po co nauczycielom wiedza o planowaniu? 342 9.3. Planowanie jako proces podejmowania decyzji 343 9.4. Konspekt, scenariusz czy dokumentacja pedagogiczna 346 9.5. Planowanie w paradygmacie obiektywistycznym 357 9.6. Planowanie w paradygmacie interpretatywno-konstruktywistycznym 365 9.7. Planowanie w paradygmacie transformatywnym 380 9.8. Planowanie a strategia myślenia dydaktycznego 382 Bibliografia 386 Indeks nazwisk 391 O Autorkach 397 | ||
530 | _aKsiążka dostępna także jako e-book. | ||
650 | 7 |
_aNauczyciele _2DBN |
|
650 | 7 |
_aSzkoły _2DBN |
|
650 | 7 |
_aTeoria nauczania _2DBN |
|
655 | 7 |
_aPodręcznik _2DBN |
|
700 | 1 |
_aKlus-Stańska, Dorota _eRedakcja |
|
710 | 2 |
_aWydawnictwo Naukowe PWN _eWydawca _4pbl |
|
856 | 4 | 1 |
_3Spis treści _uhttps://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=d8f5e99d3709ed3b4afaa65b3dfcced9 |
920 | _a978-83-01-23921-3 (oprawa miękka) | ||
942 |
_2ddc _c2 |
||
999 |
_c36808 _d36808 |