Pedagogika : dydaktyka i promocja zdrowia : dla studentów kierunków medycznych /
Pedagogika : dydaktyka i promocja zdrowia : dla studentów kierunków medycznych /
Paweł Chruściel, Anna Bednarek, Anna Szulc, Kinga Augustowska-Kruszyńska.
- Wydanie I.
- Warszawa : PZWL, 2024.
- X, 163 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 145-156. Indeks.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Pedagogika w systemie nauk
1. Geneza, definicja i funkcje pedagogiki
2. Podstawowe pojęcia pedagogiki wychowanie, samowychowanie, kształcenie, samokształcenie, nauczanie, uczenie się
3. Działy i subdyscypliny pedagogiki z uwzględnieniem relacji z innymi naukami
4. Psychologiczne i filozoficzne koncepcje pedagogiczne
5. Cele, metody i zasady wychowania
6. Dziedziny nauczania
7. Andragogika jako praktyczna subdyscyplina działalności pedagogicznej wobec osób dorosłych
8. Pedagogika zdrowia jako fundament teorii wychowania zdrowotnego
Pytania sprawdzające do rozdziału I
Rozdział II. Dydaktyka w systemie nauk
1. Geneza, definicja i zadania dydaktyki w aspekcie współczesnej koncepcji kształcenia
2. Przedmiot i cele dydaktyki medycznej
3. Układy treści kształcenia oraz teorie ich doboru
4. Taksonomia i operacjonalizacja celów kształcenia
5. Charakterystyka metod kształcenia w kontekście odbiorcy
6. Formy organizacyjne kształcenia i środki dydaktyczne
7. Kontrola i ocenianie w procesie kształcenia
8. System kształcenia zawodowego pracowników medycznych w Polsce
9. Rola samokształcenia w doskonaleniu zawodowym pracowników medycznych
10. Niepowodzenia dydaktyczne diagnoza i profilaktyka
Pytania sprawdzające do rozdziału II
Rozdział III. Promocja zdrowia w systemie nauk i ochrony zdrowia
1. Geneza i definicje promocji zdrowia
2. Charakterystyka współczesnej promocji zdrowia
3. Koncepcje zdrowia, choroby i edukacji zdrowotnej
4. Determinanty zdrowia
5. Zasoby sprzyjające zdrowiu jako kategorii pozytywnej
6. Zachowania związane ze zdrowiem typologia
7. Metodyka edukacji zdrowotnej wybrane zagadnienia
8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach
9. Klasyfikacje poziomów profilaktyki chorób i ich znaczenie w edukacji zdrowotnej oraz promocji zdrowia
Pytania sprawdzające do rozdziału III
Bibliografia
9788301236229
UWD 2024/21637
Edukacja zdrowotna--metody
Nauczanie--metody
Promocja zdrowia
Andragogika
Edukacja prozdrowotna
Kształcenie zawodowe
Nauczanie
Promocja zdrowia
Health promotion--Textbooks.
Health education--Textbooks.
Opracowanie
Praca zbiorowa
37.016:613 613-048.65 (075.8)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 145-156. Indeks.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Pedagogika w systemie nauk
1. Geneza, definicja i funkcje pedagogiki
2. Podstawowe pojęcia pedagogiki wychowanie, samowychowanie, kształcenie, samokształcenie, nauczanie, uczenie się
3. Działy i subdyscypliny pedagogiki z uwzględnieniem relacji z innymi naukami
4. Psychologiczne i filozoficzne koncepcje pedagogiczne
5. Cele, metody i zasady wychowania
6. Dziedziny nauczania
7. Andragogika jako praktyczna subdyscyplina działalności pedagogicznej wobec osób dorosłych
8. Pedagogika zdrowia jako fundament teorii wychowania zdrowotnego
Pytania sprawdzające do rozdziału I
Rozdział II. Dydaktyka w systemie nauk
1. Geneza, definicja i zadania dydaktyki w aspekcie współczesnej koncepcji kształcenia
2. Przedmiot i cele dydaktyki medycznej
3. Układy treści kształcenia oraz teorie ich doboru
4. Taksonomia i operacjonalizacja celów kształcenia
5. Charakterystyka metod kształcenia w kontekście odbiorcy
6. Formy organizacyjne kształcenia i środki dydaktyczne
7. Kontrola i ocenianie w procesie kształcenia
8. System kształcenia zawodowego pracowników medycznych w Polsce
9. Rola samokształcenia w doskonaleniu zawodowym pracowników medycznych
10. Niepowodzenia dydaktyczne diagnoza i profilaktyka
Pytania sprawdzające do rozdziału II
Rozdział III. Promocja zdrowia w systemie nauk i ochrony zdrowia
1. Geneza i definicje promocji zdrowia
2. Charakterystyka współczesnej promocji zdrowia
3. Koncepcje zdrowia, choroby i edukacji zdrowotnej
4. Determinanty zdrowia
5. Zasoby sprzyjające zdrowiu jako kategorii pozytywnej
6. Zachowania związane ze zdrowiem typologia
7. Metodyka edukacji zdrowotnej wybrane zagadnienia
8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach
9. Klasyfikacje poziomów profilaktyki chorób i ich znaczenie w edukacji zdrowotnej oraz promocji zdrowia
Pytania sprawdzające do rozdziału III
Bibliografia
9788301236229
UWD 2024/21637
Edukacja zdrowotna--metody
Nauczanie--metody
Promocja zdrowia
Andragogika
Edukacja prozdrowotna
Kształcenie zawodowe
Nauczanie
Promocja zdrowia
Health promotion--Textbooks.
Health education--Textbooks.
Opracowanie
Praca zbiorowa
37.016:613 613-048.65 (075.8)