Logo uczelni

Dydaktyka i jej paradygmaty : (Record no. 36808)

MARC details
000 -Etykieta rekordu
Pole kontrolne stałej długości 05257nam a2200481 i 4500
001 - Numer kontrolny rekordu (NP)
Pole kontrolne 991053129616605066
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
Pole kontrolne WAŁB 007
005 - Data ostatniej modyfikacji rekordu (NP)
Pole kontrolne 20250226081451.0
008 - Dane kontrolne (NP)
Pole kontrolne stałej długości 241230s2024 pl aco f |001 0 pol c
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE]
Pole kontrolne stałej długości b1000005993769
015 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHY NUMBER
National bibliography number UWD 2024/40409
020 ## - Międzynarodowy znormalizowany numer książki – ISBN (P)
ISBN 9788301239213
Dopowiedzenie (oprawa miękka)
035 ## - Numer systemowy (P)
numer systemowy (NP) (PL)b1000005993769
035 ## - Numer systemowy (P)
numer systemowy (NP) (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9914574590605606
040 ## - Instytucja sporządzająca opis (NP)
Instytucja, która sporządziła opis (NP) WA N
Instytucja, która sporządziła rekord (NP) WA N
Instytucja, która zmodyfikowała rekord (P) WA N
-- LUBL U
-- KR U
-- OLSZT 003
-- GD U
-- WA N
-- LUBL KUL
046 ## - SPECIAL CODED DATES
Beginning or single date created 2024
080 ## - UKD
UKD 37.091.3
080 ## - UKD
UKD 37.01
080 ## - UKD
UKD (075.8)
245 00 - Strefa tytułu i oznaczenia odpowiedzialności (NP)
Tytuł (NP) Dydaktyka i jej paradygmaty :
Ciąg dalszy tytułu (NP) różnorodne światy szkoły /
Pozostałe elementy strefy tytułu i oznaczenia odpowiedzialności (NP) redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska.
246 30 - Wariant tytułu (P)
Tytuł (NP) Różnorodne światy szkoły
250 ## - Strefa wydania (NP)
Oznaczenie wydania (NP) Wydanie pierwsze.
260 ## - Strefa adresu wydawniczego (NP)
Miejsce wydania (P) Warszawa :
Nazwa wydawcy (P) PWN,
Data wydania (P) 2024
300 ## - Strefa opisu fizycznego (NP)
Określenie formy książki i/lub objętość (NP) XVIII, 401 stron :
Oznaczenie ilustracji (NP) fotografie, ilustracje, portrety ;
Format (NP) 24 cm.
336 ## - Typ zawartości (P)
Termin określający typ zawartości (P) Tekst
Kod określający typ zawartości (P) txt
Źródło (NP) rdacontent
337 ## - Typ medium (P)
Tryb odtwarzania (P) Bez urządzenia pośredniczącego
Kod typu mediów (P) n
Źródło (NP) rdamedia
338 ## - Typ nośnika (P)
Termin określający typ nośnika (P) Wolumin
Kod określający typ nośnika (P) nc
Źródło (NP) rdacarrier
380 ## - Forma dzieła
Forma dzieła Książki
380 ## - Forma dzieła
Forma dzieła Publikacje dydaktyczne
380 ## - Forma dzieła
Forma dzieła Publikacje naukowe
504 ## - Uwaga dotycząca bibliografii załącznikowej (P)
Uwaga dotycząca bibliografii (NP) Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach. Indeks.
505 ## - Uwaga dotycząca zawartości dokumentu (P)
Uwaga dotycząca zawartości książki (NP) Wprowadzenie o tym, dlaczego i jak powstała ta książka. Porozmawiajmy raz jeszcze o paradygmatach VII Rozdział 1. Wiedza w szkole, Dorota Klus-Stańska 1 1.1. Dydaktyka metody versus dydaktyka wiedzy 3 1.2. Trzy podejścia do natury wiedzy i jej struktury – w poszukiwaniu metafor i definicji 20 1.3. Typologie wiedzy 30 Bibliografia 61 Rozdział 2. Nauczyciele. Sposoby bycia w świecie nauczania, Bogusława Dorota Gołębniak 67 2.1. Nauczanie osadzone w paradygmatach obiektywistycznych 68 2.2. Nauczanie w paradygmatach interpretatywno-konstruktywistycznych 75 2.3. Nauczanie transformatywne 93 Bibliografia 113 Rozdział 3. Przestrzeń i rzeczy jako środowisko uczenia się, Jolanta Kruk 121 3.1. Przestrzeń, środowisko i miejsca uczenia się 121 3.2. Paradygmaty dydaktyczne jako podstawa dla modeli organizowania przestrzeni uczenia się 125 3.3. Rzeczy uczące a zasada poglądowości. Środki dydaktyczne i „otwarte” przedmioty uczenia się 132 3.4. Szkoła i klasa jako przestrzeń uczenia się 135 3.5. Descholaryzacja i ruch open space z perspektywy transformatywnej 137 3.6. Rozszerzenie i usieciowienie środowiska uczenia się 141 3.7. Różnorodność oraz zmienność środowisk edukacyjnych i „nieoczywiste” miejsca edukacji 144 3.8. Podsumowanie 147 Bibliografia 148 Rozdział 4. Czas i dydaktyka, Maria Groenwald 151 4.1. Czas w dydaktykach obiektywistycznych 154 4.2. Czas w dydaktykach nieobiektywistycznych 164 4.3. Podsumowanie 174 Bibliografia 175 Rozdział 5. Komunikacja w szkole, Agnieszka Nowak-Łojewska 179 5.1. Teorie języka 181 5.2. Paradygmaty dydaktyki a komunikacja 187 5.3. Podsumowanie 208 Bibliografia 209 Rozdział 6. Ocenianie szkolne w granicach i na pograniczach paradygmatów, Grażyna Szyling 213 6.1. Ocenianie szkolne w paradygmatach obiektywistycznych 215 6.2. Ocenianie szkolne w paradygmatach nieobiektywistycznych 232 6.3. Koncepcje hybrydowe w ocenianiu szkolnym: w stronę kompromisowych rozwiązań praktycznych 253 6.4. Ocenianie jako uczenie się (assessment as learning): inspiracje konstruktywistyczne i rozwiązania systemowe 275 Bibliografia 282 Rozdział 7. Dydaktyczne koncepcje podręcznika, Monika Wiśniewska-Kin 289 7.1. Podręcznik w zmieniającej się szkole 289 7.2. Podręcznik jako przedmiot badań w dydaktyce 297 7.3. Modele podręcznika 298 7.4. Podręcznik pod lupą – poszukiwanie ukrytych znaczeń w podręczniku 301 7.5. Edukacja bez podręcznika (w paradygmacie transformatywnym/dydaktyce transformatywnej) 309 7.6. Podsumowanie 314 Bibliografia 315 Rozdział 8. E-podręcznik – cyfrowy następca tradycyjnego podręcznika?, Lidia Bielinis 319 8.1. Czym jest e-podręcznik? 319 8.2. E-podręcznik zorientowany obiektywistycznie 321 8.3. Zindywidualizowana postać e-podręcznika w paradygmatach interpretatywno-konstruktywistycznych 325 8.4. Szczególna postać e-podręcznika w paradygmatach transformatywnych 329 8.5. E-podręcznik – pytania o przyszłość 335 Bibliografia 338 Rozdział 9. Planowanie działalności edukacyjnej, Ewa Filipiak 341 9.1. Wprowadzenie: pojęcia i konteksty 341 9.2. Po co nauczycielom wiedza o planowaniu? 342 9.3. Planowanie jako proces podejmowania decyzji 343 9.4. Konspekt, scenariusz czy dokumentacja pedagogiczna 346 9.5. Planowanie w paradygmacie obiektywistycznym 357 9.6. Planowanie w paradygmacie interpretatywno-konstruktywistycznym 365 9.7. Planowanie w paradygmacie transformatywnym 380 9.8. Planowanie a strategia myślenia dydaktycznego 382 Bibliografia 386 Indeks nazwisk 391 O Autorkach 397
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Uwaga dotycząca innej postaci fizycznej dokumentu (NP) Książka dostępna także jako e-book.
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P)
Temat (NP) Nauczyciele
Kod źródła hasła lub terminu (NP) DBN
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P)
Temat (NP) Szkoły
Kod źródła hasła lub terminu (NP) DBN
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P)
Temat (NP) Teoria nauczania
Kod źródła hasła lub terminu (NP) DBN
655 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa gatunku formy (P)
Nazwa gatunku/formy (NP) Podręcznik
Kod źródła hasła lub terminu (NP) DBN
700 1# - Dodatkowy punkt dostępu – nazwa osobowa (P)
Nazwa osobowa (NP) Klus-Stańska, Dorota
Określenie rodzaju współpracy (P) Redakcja
710 2# - Dodatkowy punkt dostępu – nazwa ciała zbiorowego (P)
Nazwa ciała zbiorowego lub nazwa geograficzna jako pierwszy element (NP) Wydawnictwo Naukowe PWN
Określenie rodzaju współpracy (P) Wydawca
Kod relacji (P) pbl
856 41 - Lokalizacja i sposób dostępu do dokumentu elektronicznego (P)
Wyszczególnienie materiału (NP) Spis treści
URI (P) <a href="https://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=d8f5e99d3709ed3b4afaa65b3dfcced9">https://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=d8f5e99d3709ed3b4afaa65b3dfcced9</a>
920 ## - ISBN ze znakami rozdzielającymi
ISBN 978-83-01-23921-3 (oprawa miękka)
942 ## - Parametry dodatkowe (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Typ dokumentu Książki
Holdings
Status wycofania Status zagubienia Klasyfikacja lub układ na półce Status uszkodzenia Dostępność Kod zbioru Lokalizacja stała Lokalizacja bieżąca Data nabycia Żródło nabycia Nr akcesji Cena zakupu Numer inwentarzowy Całkowity koszt zakupu Sygnatura Kod kreskowy Data ostatniej operacji Cena obowiązuje od Typ dokumentu
Niewycofana Niezgubiona Dewey Decimal Classification Nieuszkodzona Na miejscu Główna Biblioteka Uczelniana Biblioteka Uczelniana 19.02.2025 Kupno K/4/2025 63.84 33981   C 37.091.3 33981 26.02.2025 26.02.2025 Książki
Niewycofana Niezgubiona Dewey Decimal Classification Nieuszkodzona Do wypożyczenia Główna Biblioteka Uczelniana Biblioteka Uczelniana 19.02.2025 Kupno K/4/2025 63.84 33982   37.091.3 33982 26.02.2025 26.02.2025 Książki

Powered by Koha