MARC details
000 -Etykieta rekordu |
Pole kontrolne stałej długości |
05257nam a2200481 i 4500 |
001 - Numer kontrolny rekordu (NP) |
Pole kontrolne |
991053129616605066 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
Pole kontrolne |
WAŁB 007 |
005 - Data ostatniej modyfikacji rekordu (NP) |
Pole kontrolne |
20250226081451.0 |
008 - Dane kontrolne (NP) |
Pole kontrolne stałej długości |
241230s2024 pl aco f |001 0 pol c |
009 - PHYSICAL DESCRIPTION FIXED-FIELD FOR ARCHIVAL COLLECTION (VM) [OBSOLETE] |
Pole kontrolne stałej długości |
b1000005993769 |
015 ## - NATIONAL BIBLIOGRAPHY NUMBER |
National bibliography number |
UWD 2024/40409 |
020 ## - Międzynarodowy znormalizowany numer książki – ISBN (P) |
ISBN |
9788301239213 |
Dopowiedzenie |
(oprawa miękka) |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
(PL)b1000005993769 |
035 ## - Numer systemowy (P) |
numer systemowy (NP) |
(EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9914574590605606 |
040 ## - Instytucja sporządzająca opis (NP) |
Instytucja, która sporządziła opis (NP) |
WA N |
Instytucja, która sporządziła rekord (NP) |
WA N |
Instytucja, która zmodyfikowała rekord (P) |
WA N |
-- |
LUBL U |
-- |
KR U |
-- |
OLSZT 003 |
-- |
GD U |
-- |
WA N |
-- |
LUBL KUL |
046 ## - SPECIAL CODED DATES |
Beginning or single date created |
2024 |
080 ## - UKD |
UKD |
37.091.3 |
080 ## - UKD |
UKD |
37.01 |
080 ## - UKD |
UKD |
(075.8) |
245 00 - Strefa tytułu i oznaczenia odpowiedzialności (NP) |
Tytuł (NP) |
Dydaktyka i jej paradygmaty : |
Ciąg dalszy tytułu (NP) |
różnorodne światy szkoły / |
Pozostałe elementy strefy tytułu i oznaczenia odpowiedzialności (NP) |
redakcja naukowa Dorota Klus-Stańska. |
246 30 - Wariant tytułu (P) |
Tytuł (NP) |
Różnorodne światy szkoły |
250 ## - Strefa wydania (NP) |
Oznaczenie wydania (NP) |
Wydanie pierwsze. |
260 ## - Strefa adresu wydawniczego (NP) |
Miejsce wydania (P) |
Warszawa : |
Nazwa wydawcy (P) |
PWN, |
Data wydania (P) |
2024 |
300 ## - Strefa opisu fizycznego (NP) |
Określenie formy książki i/lub objętość (NP) |
XVIII, 401 stron : |
Oznaczenie ilustracji (NP) |
fotografie, ilustracje, portrety ; |
Format (NP) |
24 cm. |
336 ## - Typ zawartości (P) |
Termin określający typ zawartości (P) |
Tekst |
Kod określający typ zawartości (P) |
txt |
Źródło (NP) |
rdacontent |
337 ## - Typ medium (P) |
Tryb odtwarzania (P) |
Bez urządzenia pośredniczącego |
Kod typu mediów (P) |
n |
Źródło (NP) |
rdamedia |
338 ## - Typ nośnika (P) |
Termin określający typ nośnika (P) |
Wolumin |
Kod określający typ nośnika (P) |
nc |
Źródło (NP) |
rdacarrier |
380 ## - Forma dzieła |
Forma dzieła |
Książki |
380 ## - Forma dzieła |
Forma dzieła |
Publikacje dydaktyczne |
380 ## - Forma dzieła |
Forma dzieła |
Publikacje naukowe |
504 ## - Uwaga dotycząca bibliografii załącznikowej (P) |
Uwaga dotycząca bibliografii (NP) |
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach. Indeks. |
505 ## - Uwaga dotycząca zawartości dokumentu (P) |
Uwaga dotycząca zawartości książki (NP) |
Wprowadzenie o tym, dlaczego i jak powstała ta książka. Porozmawiajmy raz jeszcze o paradygmatach VII Rozdział 1. Wiedza w szkole, Dorota Klus-Stańska 1 1.1. Dydaktyka metody versus dydaktyka wiedzy 3 1.2. Trzy podejścia do natury wiedzy i jej struktury – w poszukiwaniu metafor i definicji 20 1.3. Typologie wiedzy 30 Bibliografia 61 Rozdział 2. Nauczyciele. Sposoby bycia w świecie nauczania, Bogusława Dorota Gołębniak 67 2.1. Nauczanie osadzone w paradygmatach obiektywistycznych 68 2.2. Nauczanie w paradygmatach interpretatywno-konstruktywistycznych 75 2.3. Nauczanie transformatywne 93 Bibliografia 113 Rozdział 3. Przestrzeń i rzeczy jako środowisko uczenia się, Jolanta Kruk 121 3.1. Przestrzeń, środowisko i miejsca uczenia się 121 3.2. Paradygmaty dydaktyczne jako podstawa dla modeli organizowania przestrzeni uczenia się 125 3.3. Rzeczy uczące a zasada poglądowości. Środki dydaktyczne i „otwarte” przedmioty uczenia się 132 3.4. Szkoła i klasa jako przestrzeń uczenia się 135 3.5. Descholaryzacja i ruch open space z perspektywy transformatywnej 137 3.6. Rozszerzenie i usieciowienie środowiska uczenia się 141 3.7. Różnorodność oraz zmienność środowisk edukacyjnych i „nieoczywiste” miejsca edukacji 144 3.8. Podsumowanie 147 Bibliografia 148 Rozdział 4. Czas i dydaktyka, Maria Groenwald 151 4.1. Czas w dydaktykach obiektywistycznych 154 4.2. Czas w dydaktykach nieobiektywistycznych 164 4.3. Podsumowanie 174 Bibliografia 175 Rozdział 5. Komunikacja w szkole, Agnieszka Nowak-Łojewska 179 5.1. Teorie języka 181 5.2. Paradygmaty dydaktyki a komunikacja 187 5.3. Podsumowanie 208 Bibliografia 209 Rozdział 6. Ocenianie szkolne w granicach i na pograniczach paradygmatów, Grażyna Szyling 213 6.1. Ocenianie szkolne w paradygmatach obiektywistycznych 215 6.2. Ocenianie szkolne w paradygmatach nieobiektywistycznych 232 6.3. Koncepcje hybrydowe w ocenianiu szkolnym: w stronę kompromisowych rozwiązań praktycznych 253 6.4. Ocenianie jako uczenie się (assessment as learning): inspiracje konstruktywistyczne i rozwiązania systemowe 275 Bibliografia 282 Rozdział 7. Dydaktyczne koncepcje podręcznika, Monika Wiśniewska-Kin 289 7.1. Podręcznik w zmieniającej się szkole 289 7.2. Podręcznik jako przedmiot badań w dydaktyce 297 7.3. Modele podręcznika 298 7.4. Podręcznik pod lupą – poszukiwanie ukrytych znaczeń w podręczniku 301 7.5. Edukacja bez podręcznika (w paradygmacie transformatywnym/dydaktyce transformatywnej) 309 7.6. Podsumowanie 314 Bibliografia 315 Rozdział 8. E-podręcznik – cyfrowy następca tradycyjnego podręcznika?, Lidia Bielinis 319 8.1. Czym jest e-podręcznik? 319 8.2. E-podręcznik zorientowany obiektywistycznie 321 8.3. Zindywidualizowana postać e-podręcznika w paradygmatach interpretatywno-konstruktywistycznych 325 8.4. Szczególna postać e-podręcznika w paradygmatach transformatywnych 329 8.5. E-podręcznik – pytania o przyszłość 335 Bibliografia 338 Rozdział 9. Planowanie działalności edukacyjnej, Ewa Filipiak 341 9.1. Wprowadzenie: pojęcia i konteksty 341 9.2. Po co nauczycielom wiedza o planowaniu? 342 9.3. Planowanie jako proces podejmowania decyzji 343 9.4. Konspekt, scenariusz czy dokumentacja pedagogiczna 346 9.5. Planowanie w paradygmacie obiektywistycznym 357 9.6. Planowanie w paradygmacie interpretatywno-konstruktywistycznym 365 9.7. Planowanie w paradygmacie transformatywnym 380 9.8. Planowanie a strategia myślenia dydaktycznego 382 Bibliografia 386 Indeks nazwisk 391 O Autorkach 397 |
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE |
Uwaga dotycząca innej postaci fizycznej dokumentu (NP) |
Książka dostępna także jako e-book. |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Nauczyciele |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Szkoły |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
650 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa pospolita (P) |
Temat (NP) |
Teoria nauczania |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
655 #7 - Punkt dostępu rzeczowego – nazwa gatunku formy (P) |
Nazwa gatunku/formy (NP) |
Podręcznik |
Kod źródła hasła lub terminu (NP) |
DBN |
700 1# - Dodatkowy punkt dostępu – nazwa osobowa (P) |
Nazwa osobowa (NP) |
Klus-Stańska, Dorota |
Określenie rodzaju współpracy (P) |
Redakcja |
710 2# - Dodatkowy punkt dostępu – nazwa ciała zbiorowego (P) |
Nazwa ciała zbiorowego lub nazwa geograficzna jako pierwszy element (NP) |
Wydawnictwo Naukowe PWN |
Określenie rodzaju współpracy (P) |
Wydawca |
Kod relacji (P) |
pbl |
856 41 - Lokalizacja i sposób dostępu do dokumentu elektronicznego (P) |
Wyszczególnienie materiału (NP) |
Spis treści |
URI (P) |
<a href="https://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=d8f5e99d3709ed3b4afaa65b3dfcced9">https://katalog.ans.edu.pl/cgi-bin/koha/opac-retrieve-file.pl?id=d8f5e99d3709ed3b4afaa65b3dfcced9</a> |
920 ## - ISBN ze znakami rozdzielającymi |
ISBN |
978-83-01-23921-3 (oprawa miękka) |
942 ## - Parametry dodatkowe (KOHA) |
Source of classification or shelving scheme |
Dewey Decimal Classification |
Typ dokumentu |
Książki |