Pedagogika : dydaktyka i promocja zdrowia : dla studentów kierunków medycznych / Paweł Chruściel, Anna Bednarek, Anna Szulc, Kinga Augustowska-Kruszyńska.
Material type:
Item type | Current library | Collection | Call number | Status | Date due | Barcode |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Biblioteka Uczelniana | Główna | C 37 (Browse shelf(Opens below)) | Na miejscu | 34001 | |
![]() |
Biblioteka Uczelniana | Główna | 37 (Browse shelf(Opens below)) | Available | 34002 |
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 145-156. Indeks.
Spis treści
Wstęp
Rozdział I. Pedagogika w systemie nauk
1. Geneza, definicja i funkcje pedagogiki
2. Podstawowe pojęcia pedagogiki wychowanie, samowychowanie, kształcenie, samokształcenie, nauczanie, uczenie się
3. Działy i subdyscypliny pedagogiki z uwzględnieniem relacji z innymi naukami
4. Psychologiczne i filozoficzne koncepcje pedagogiczne
5. Cele, metody i zasady wychowania
6. Dziedziny nauczania
7. Andragogika jako praktyczna subdyscyplina działalności pedagogicznej wobec osób dorosłych
8. Pedagogika zdrowia jako fundament teorii wychowania zdrowotnego
Pytania sprawdzające do rozdziału I
Rozdział II. Dydaktyka w systemie nauk
1. Geneza, definicja i zadania dydaktyki w aspekcie współczesnej koncepcji kształcenia
2. Przedmiot i cele dydaktyki medycznej
3. Układy treści kształcenia oraz teorie ich doboru
4. Taksonomia i operacjonalizacja celów kształcenia
5. Charakterystyka metod kształcenia w kontekście odbiorcy
6. Formy organizacyjne kształcenia i środki dydaktyczne
7. Kontrola i ocenianie w procesie kształcenia
8. System kształcenia zawodowego pracowników medycznych w Polsce
9. Rola samokształcenia w doskonaleniu zawodowym pracowników medycznych
10. Niepowodzenia dydaktyczne diagnoza i profilaktyka
Pytania sprawdzające do rozdziału II
Rozdział III. Promocja zdrowia w systemie nauk i ochrony zdrowia
1. Geneza i definicje promocji zdrowia
2. Charakterystyka współczesnej promocji zdrowia
3. Koncepcje zdrowia, choroby i edukacji zdrowotnej
4. Determinanty zdrowia
5. Zasoby sprzyjające zdrowiu jako kategorii pozytywnej
6. Zachowania związane ze zdrowiem typologia
7. Metodyka edukacji zdrowotnej wybrane zagadnienia
8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach
9. Klasyfikacje poziomów profilaktyki chorób i ich znaczenie w edukacji zdrowotnej oraz promocji zdrowia
Pytania sprawdzające do rozdziału III
Bibliografia
Książka dostępna także jako e-book.